Regulamin Serwisu
Warunki świadczenia Usługi serwisowej
Usługodawca – Tomasz Mazurkiewicz prowadzący działalność pod firmą OEMatic Tomasz Mazurkiewicz, ul. Stanisława Staszica 86a, 96-500 Sochaczew, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem
NIP: 8371385458 oraz REGON: 140005026.
Usługa - czynności serwisowe – wszelkie czynności natury technicznej konieczne do wykonania przez Usługodawcę w celu zdiagnozowania lub naprawy powierzonego sprzętu.
Zleceniodawca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej na rzecz której Usługodawca świadczy Usługi.
Zlecenie – dokument o unikatowym numerze, podpisany przez Zleceniodawcę i przedstawiciela Usługodawcy zawierający m.in. informacje nt. Zleceniodawcy (imię i nazwisko lub nazwa, dane kontaktowe), informacje o urządzeniu przekazanym do naprawy (producent, model, numer seryjny) oraz opis zgłoszonych przez Zleceniodawcę usterek występujących w urządzeniu.
Skuteczne powiadomienie - za skuteczne powiadomienie Zleceniodawcy uważa się jedno z poniższych:
Wysłanie wiadomości SMS pod numer telefonu wskazany w Zleceniu.
Wysłanie wiadomości e-mail pod adres wskazany w Zleceniu.
Telefoniczne powiadomienie pod numerem telefonu wskazanym w Zleceniu.
Wysłanie listu poleconego drogą pocztową pod adres wskazany w Zleceniu.
I. WARUNKI OGÓLNE
Uzupełnienie, podpisanie i złożenie u Usługodawcy Zlecenia przez Zleceniodawcę, stanowi zlecenie czynności serwisowych, wskazanych w Zleceniu.
Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Zleceniodawcy odpłatnej Usługi naprawy lub modernizacji urządzeń, wskazanych w Zleceniu.
Przedmiot Umowy o świadczenie Usługi stanowi zobowiązanie Usługodawcy do wykonania na rzecz Zleceniodawcy czynności serwisowych dotyczących przekazanych do naprawy/modernizacji urządzeń oraz zobowiązanie Zleceniodawcy do zapłaty należności umownej.
Usługodawca dokonuje naprawy usterek lub modernizacji, które zostały wskazane przez Zleceniodawcę w Zleceniu.
II. WYCENA I TERMIN REALIZACJI
Procedura realizacji Usługi zostaje rozpoczęta z chwilą podpisania Zlecenia przez Zleceniodawcę oraz przedstawiciela Usługodawcy.
Wycena wynagrodzenia z tytułu wykonania Usługi oraz oszacowanie terminu realizacji przez Usługodawcę, następuje przed przystąpieniem do realizacji Usługi oraz po akceptacji Warunków świadczenia Usługi serwisowej przez Zleceniodawcę.
W przypadku braku akceptacji dodatkowej wyceny Usługi przez Zleceniodawcę, urządzenie zostaje przygotowane do wydania w ciągu 3 dni roboczych.
Osoba przyjmująca zgłoszenie wydaje Zleceniodawcy oryginał Zlecenia będący jedynym potwierdzeniem przyjęcia sprzętu od Zleceniodawcy – kopia dokumentu pozostaje u przedstawiciela Usługodawcy.
Diagnoza sprzętu dotyczy wyłącznie usterki wskazanej przez Zleceniodawcę w Zleceniu.
W przypadku wykonania opinii serwisowej Usługodawca oświadcza, iż nie będzie uczestnikiem żadnych sporów pomiędzy zlecającym a osobami trzecimi, związanych w jakikolwiek sposób z wynikami wykonanej opinii serwisowej.
W przypadku braku akceptacji dodatkowej wyceny Usługi przez Zleceniodawcę, urządzenie zostaje przygotowane do wydania w ciągu 3 dni roboczych.
III. DOSTARCZENIE I ODBIÓR
W celu realizacji Usługi, należy dostarczyć sprzęt jej podlegający do siedziby Usługodawcy w godzinach jego pracy osobiście lub za pośrednictwem profesjonalnego przewoźnika.
Dostarczenie sprzętu następuje na koszt Zleceniodawcy.
Z wyłączeniem przypadków, gdy Zleceniodawca deklaruje osobisty odbiór sprzętu, po wykonaniu Usługi, Usługodawca dostarczy sprzęt Zleceniodawcy na jego koszt za pośrednictwem profesjonalnego przewoźnika.
W przypadku braku odmiennych postanowień, sprzęt zostanie dostarczony pod adres Zleceniodawcy zamieszczony w Zleceniu.
Usługodawca zobowiązuje się do zapakowania przesyłki zawierającej sprzęt w sposób, który uniemożliwia jego uszkodzenie w trakcie wykonywania przewozu.
Chwilą przejścia ryzyka utraty lub uszkodzenia sprzętu na Zleceniodawcę, jest chwila wydania przesyłki zawierającej sprzęt przez przewoźnika.
W przypadku, gdy przesyłka zawierająca sprzęt nosi znamiona uszkodzenia lub naruszenia jej opakowania, Zleceniodawca powinien dokonać jej otwarcia przy przewoźniku oraz sprawdzić stan dostarczonego sprzętu.
W przypadku, gdy dostarczony sprzęt nosi znamiona uszkodzenia, Zleceniodawca powinien wraz z przewoźnikiem sporządzić protokół szkody oraz poinformować o tym fakcie Usługodawcę.
IV. PŁATNOŚCI
Cena podana w Zleceniu stanowi cenę brutto podaną w polskich złotych.
Wartość płatności z tytułu Usług jest ustalana na podstawie zaakceptowanej przez Zleceniodawcę oferty Usługodawcy.
Łączna cena Usługi jest wiążąca dla stron i obejmuje cenę za zamówioną Usługę wraz z należnościami podatkowymi oraz wszelkimi kosztami pochodnymi.
Usługodawca umożliwia płatność z tytułu świadczonych Usług gotówką, kartą płatniczą lub za pośrednictwem przelewu na rachunek bankowy Usługodawcy.
Koszty transakcji ponosi Zleceniodawca.
Termin płatności przypada na chwilę odbioru sprzętu od Usługodawcy w jego siedzibie lub od przewoźnika, w chwili dostarczenia sprzętu.
W przypadku, gdy Zleceniodawca nie dokona odbioru sprzętu w sposób wskazany w pkt 6, termin płatności przypada na 7 dzień od daty wystawienia rachunku lub faktury przez Usługodawcę.
Zleceniodawca wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.
Paragon lub faktura z tytułu wykonanej Usługi zostają dołączone do sprzętu wydawanego Zleceniodawcy, po wykonaniu Usługi. Faktura na życzenie Zleceniodawcy zostanie przesłana wiadomością e-mail pod adres e-mail Zleceniodawcy.
Zwrot płatności przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty powstania przyczyny, w przypadku uznania przez Usługodawcę roszczenia objętego zgłoszeniem reklamacyjnym w całości lub części, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów.
Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Zleceniodawcę w pierwotnej transakcji, chyba że wyrazi on zgodę na inne rozwiązanie.
V. GWARANCJA
Usługa jest objęta gwarancją Usługodawcy.
Termin gwarancji ustalany jest indywidualnie.
Niniejsza gwarancja zostaje udzielona co do jakości rzeczy podlegającej Usłudze w zakresie wady wykonania Usługi.
Usługodawca zobowiązuje się do usunięcia wady fizycznej w zakresie wady wykonania Usługi, o ile wada ta ujawni się w ciągu terminu gwarancji.
Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w przeprowadzonej Usłudze.
Gwarancja obejmuje wyłącznie elementy będące przedmiotem naprawy oraz wymienione podzespoły.
Gwarancja nie jest udzielana w przypadku wykonania czyszczenia lub konserwacji oraz na urządzenia, które uległy zalaniu lub zawilgoceniu.
Uszkodzenia mechaniczne i fizyczne, niewłaściwa eksploatacja sprzętu oraz ingerencja osób nieuprawnionych powoduje utratę gwarancji.
Zleceniodawca wykonujący uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt Usługodawcy do jego siedziby.
Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej Usługodawcy do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi Usługodawca.
Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Usługodawca dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji zostaje przedłużony o czas od momentu dostarczenia przez Zleceniodawcę rzeczy objętej gwarancją do momentu skutecznego powiadomienia Zleceniodawcy przez Usługodawcę o zakończeniu czynności związanych z gwarancją.
Zleceniodawca jest uprawniony do reklamowania Usługi przy zastosowaniu uprawnień wynikających z gwarancji, poprzez dokonanie zgłoszenia do Usługodawcy, korzystając z jego danych kontaktowych.
Zleceniodawca będący konsumentem może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi.
VI. REKLAMACJE
Reklamacje można składać osobiście, listem na adres siedziby firmy lub poprzez wiadomość email na adres: info@oematic.pl
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis problemu oraz dane identyfikacyjne Zleceniodawcy.
Usługodawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.
Reklamacje można składać z tytułu rękojmi za wady Usług.
Zleceniodawca posiada możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej.
Złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem, a Usługodawcą do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej.
Skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
Złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Wyłącza się odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi wobec Zleceniodawców nie będących Konsumentami.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Czynności wykonywane w ramach Usługi mogą skutkować utratą danych cyfrowych, zgromadzonych na ich nośnikach, stanowiących podzespoły sprzętu. Przed jego dostarczeniem, Zleceniodawca powinien sporządzić kopię zapasową danych cyfrowych, znajdujących się na nośnikach będących podzespołami sprzętu.
Usługodawca przyjmuje, że urządzenie dostarczone przez Zleceniodawcę jest pozbawione gwarancji producenta albo innego podmiotu lub Zleceniodawca nie ma zamiaru z tej gwarancji korzystać. W związku z powyższym mogą zostać naruszone plomby gwarancyjne lub może nastąpić ingerencja w strukturę i elementy na podzespołach urządzenia co skutkować będzie pozbawieniem urządzenia tejże gwarancji.
Nieodebranie sprzętu w czasie miesiąca od daty skutecznego powiadomienia o zakończeniu naprawy powoduje naliczenie kosztów magazynowania w kwocie 50 zł brutto za każdy rozpoczęty miesiąc. Sprzęt wydaje się po uregulowaniu wszystkich kosztów.
Dane osobowe Zleceniodawców są przetwarzane, gdy jest to konieczne do realizacji Usługi, gdy osoba której dane dotyczą jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed zawarciem Umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą.
Dane osobowe są zbierane w celu świadczenia Usług przez Usługodawcę. Osobom, których dane zostały przez Usługodawcę zebrane, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych, poprawiania ich oraz wniesienia pisemnego umotywowanego żądania zaprzestania ich przetwarzania, a także sprzeciwu wobec tego.
Zawierając Umowę o świadczenie Usługi, Zleceniodawca dobrowolnie upoważnia Usługodawcę do kierowania na dane kontaktowe Zleceniodawcy informacji związanych z realizacją Usługi.
Zleceniodawca niebędący konsumentem jest zobowiązany do informowania Usługodawcy o zmianach danych kontaktowych, pod rygorem skuteczności ich zastosowania przy doręczeniach.
Zmiana postanowień niniejszego dokumentu następuje w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
Postanowienia niniejszego dokumentu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać praw Zleceniodawcy będącego konsumentem, wynikających z przepisów polskiego prawa powszechnie obowiązującego.
W przypadku niezgodności postanowień niniejszego dokumentu z przepisami polskiego prawa powszechnie obowiązującego, stosuje się te przepisy.
W kwestiach nieuregulowanych niniejszym dokumentem, zastosowanie mają przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego.
Niniejszy dokument wchodzi w życie z dniem 1. grudnia 2021 i obowiązuje do jego odwołania lub wprowadzenia nowego.