Przejdź do treści

Jak naprawiamy wzmacniacze Harman Becker 7020 z Mercedesa?

Typowy problem w kilkuletnich autach Mercedes serii ML, GL i R to brak dźwięku. Ciszę powoduje usterka w fabrycznym wzmacniaczu 7020 produkowanym przez firmę Harman Becker. Zakup sprawnego używanego zamiennika graniczy z cudem – to co jest oferowane na aukcjach internetowych kosztuje krocie. Jeżeli już znajdziesz „okazję” to niestety dostajesz zawilgocony, spalony lub zepsuty elektrycznie. Dziś opowiemy jak naprawiamy wzmacniacze z tej serii i dlaczego warto zregenerować swój uszkodzony.

 

A 251 820 12 89
Wzmacniacz Harman Becker 7020

3 Metody identyfikacji wzmacniacza

Jeżeli chcesz się upewnić, że omawiany wzmacniacz jest taki jak Twój, sprawdź czy:

  1. Na naklejce z numerem seryjnym / katalogowym, w pozycji M/N widzisz 7020
  2. Twoje auto to ML W164, GL X164 lub R W251
  3. Twój Comand (jednostka centralna radio nawigacji) to NTG2 lub NTG2.5

Numery katalogowe na obudowie

Dodatkowo możesz porównać „part number”, poniżej tylko wybrane z szeregu możliwych:

A2518201289
A2518209589
A2518703190
A2518706689
A2518207689

Objawy uszkodzenia systemu dźwięku

Wadliwy wzmacniacz to następujące problemy:

  • brak dźwięku w głośnikach na każdym ze źródeł (cisza w radio, z płyty, podczas połączenia telefonicznego)
  • trzaski, piski, anomalie dźwięku, brak balansu
  • radio świeci, brak dźwięku, słychać tylko lekkie stuknięcie w głośnikach przy włączaniu radia.
  • rozładowany akumulator (wzmacniacz pobiera dodatkowy pobór prądu i wykańcza baterie)
  • brak ikony SOUND w menu radia Comand

2 Główne powody usterki amplifiera

Wzmacniacz BE7020 może ulec uszkodzeniu przez:

  1. zalanie (zostaje zawilgocony na skutek nieszczelności samochodu, dochodzi do zwarcia układów; finalnie możesz nawet poczuć nieprzyjemny zapach spalenizny)
  2. przepięcie w instalacji (samochód ma słaby akumulator i odpalasz na kablach lub z innego boostera; efektem jest spalenie i uszkodzenie elektryczne układów od magistrali światłowodowej)

Na czym polega regeneracja wzmacniacza Harman Becker 7020?

W przypadku zalania – wymieniamy spalone elementy, rekonstruujemy uszkodzone połączenia, w razie potrzeby aktualizujemy program wzmacniacza. Procedurę kończymy zabezpieczeniem płyty głównej powłoką antykorozyjną, sprawdzamy finalnie przy użyciu środowiska testowego.

Po przepięciu – tak jak w przypadku zalania – usuwamy zwarcia i spalone elementy. Dodatkowo, co ważne – w 99% przypadków naprawiamy procesor OASIS XS8805 (odpowiedzialny za połączenie światłowodowe). Jeżeli układ jest uszkodzony elektrycznie – wymieniamy go i programujemy odpowiednią zawartością.

Przywracamy komfort podróży samochodem

Wiele firm oferuje naprawy wzmacniaczy samochodowych, ale tylko w OEMatic mamy własne autorskie procedury pomiarów, testów i usuwania usterek.

Stosujemy nowe elementy dostosowane do pracy w samochodach. Dajemy Ci bezpieczeństwo, czyli gwarancję na wykonaną usługę.

Za każdym razem:

  • Wykonujemy test działania przed i po naprawie
  • Wykluczamy nieprawidłowy pobór prądu (który mógłby rozładować akumulator)
  • Weryfikujemy komunikację po magistrali MOST / CAN
  • Konserwujemy urządzenie specjalnym preparatem antykorozyjnym
  • Naprawę zaczynamy dopiero po ekspertyzie i akceptacji kosztów

Tak rozumiemy profesjonalną regenerację uszkodzonego wzmacniacza Harman Becker 7020.

Twój Mercedes ma problem z dźwiękiem? Skontakuj się z nami.

 

Radiatory odprowadzające ciepło we wzmacniaczu BE 7020
Radiatory i wentylator wzmacniacza Harman Becker BE 7020

 

Dolna część w zmacniacza BE7020
Dolna część w zmacniacza BE7020

 

Gniazda służące do komunikacji światłowodowej oraz głośnikowe
Złacza światłowodu oraz zasilania wzmacniacza BE 7020

 

Wentylator we wzmacniaczu Harman Becker
Wentylator wzmacniacza Harman Becker

 

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym