Klasyczna usterka w radiach z serii VP2 Continental to zawieszanie się na logo. Jeżeli Twoja nawigacja uruchamia się tylko do ekranu startowego to nie szukaj drugiej. Istnieje metoda naprawy dzięki, której zaoszczędzisz nie tylko pieniądze ale i czas. Dodatkowo, nawigację możemy zabezpieczyć i zniwelować ryzyko ponownej usterki. Jak? O tym dziś na blogu OEMatic.
Identyfikacja urządzenia
Omawiane urządzenia znajdziesz nie tylko w autach Fiat, Jeep i Dodge ale również Alfa Romeo, Citroen i Peugeot. Producentem urządzenia jest Continental.
Niezależnie czy urządzenie posiada DAB, kamerą cofania czy jest bez takich funkcji – nasze metody i procedury naprawy są takie same. Dzięki temu możemy podać typowy czas wykonania usługi, długość gwarancji i wstępny koszt. Oczywiście konkretna kwota naprawy zostanie podana po ekspertyzie na miejscu, a sama naprawa rozpoczęta dopiero po akceptacji warunków. Poniższe zdjęcia prezentują typowe wersje VP2. Jeżeli któreś z nich przypomina Twoje radio to ta usługa jest właśnie dla Ciebie.
Typowe objawy uszkodzenia nawigacji
Porównaj poniższe problemy ze swoim urządzeniem:
- zawiesza się na logo natychmiast po uruchomieniu (czasem jest obraz z kamery cofania, słychać dźwięk radia, można podgłaszać)
- resetuje się – włącza i wyłącza się cyklicznie
- włącza się i działa np. 3 minuty, po czym samo wyłącza się i włącza z powrotem
- włącza się, wyświetla planszę z menu ale nie działa żaden z przycisków
- włącza się ale nie działa ekran dotykowy – nie reaguje na przyciśnięcie w żadnym miejscu na ekranie wyświetlacza
Dlaczego Twoje radio nawigacja VP2 nie uruchamia się?
W większości przypadków przyczyną jest usterka w jednej z pamięci flash na płycie głównej urządzenia. Dajemy nowe życie nawigacji nawet w najcięższych przypadkach – nawet jeżeli elementy wymagają wymiany i ponownego programowania. Dzięki wewnętrznym procedurom i metodologii naprawy, skuteczność stawiania na nogi (nawet po innych „fachowcach”) oceniamy na 90%.
Aktualizacja programu w VP2 Continental
Kolejnym krokiem po naprawie uszkodzonej pamięci jest aktualizacja programu urządzenia. Usterka powstaje najczęściej na skutek wad programowych – zmiana systemu na nowszą wersję niweluje ponowne problemy.
Kod do radio nawigacji Continental
Do ponownego uruchomienia potrzebujesz kod PIN – jeżeli go zgubiłeś lub zapomniałeś to otrzymasz w ramach naprawy. Musimy go wpisać „na stole”, aby w pełni sprawdzić działanie urządzenia. Dodatkowe informacje znajdziesz w artykułach
- Odblokowanie i naprawa radia Fiat VP1 VP2 Continental
- Odblokowanie nowych wersji nawigacji Fiat 334 VP2
Osiowanie radia i test w aucie
Naprawa nie wpływa na obszary trzymające nastawy i nie będziesz musiał robić osiowania (procedury kalibracji diagnostycznej). Tylko w sporadycznych sytuacjach radio może wymagać kodowania do auta. Niezbędny będzie wtedy kontakt z firmą, która lokalnie może zrobić diagnostykę – przeprowadza się to w aucie, przy użyciu komputera.
Co dla nas znaczy profesjonalna naprawa?
Nasza usługa różni się od innych serwisów:
- Nie naprawiamy „w ciemno” – zawsze mamy jak sprawdzić urządzenie przed naprawą jak i wykonać test końcowy
- Naprawę zaczynamy dopiero gdy klient zna konkretne koszty. Nie ma sytuacji, że dowiadujesz się o kwocie już po wykonanej usłudze
- Każdą naprawę VP2 przeprowadzamy w ten sam sposób. Wiemy ile czasu musimy poświęcić na daną naprawę, a to pozwala na określenie wstępnej kwoty usługi
- Usługa zawsze kończy się aktualizacją głównego systemu urządzenia. Pproducent wypuszcza co jakiś czas nową wersję programu aby zminimalizować podobne problemy w przyszłości
- Brak kodu urządzenia to nie problem – dostarczamy go w cenie naprawy
- Otrzymujesz 1 rok gwarancji na wykonaną usługę. Gwarancją jest FV, którą znajdziesz pod listem przewozowym
- Jeżeli radio było już w naprawie w innej firmie, to też podejmujmy się naprawy
- Masz problemy z logistyką? Możemy zlecić odbiór radia od Ciebie (przyjedzie po niego kurier DPD i zabierze na nasz koszt)
Twoja nawigacja znowu będzie sprawna – skontaktuj się z nami.