Czarny ekran w radio nawigacji z Phaetona

Czarny ekran nawigacji Phaeton

Ekran raz działa, raz nie działa — brak treści na wyświetlaczu w panelu sterującym Phaetona to typowa wada w autach Volkswagena. Problem o tyle dokuczliwy, że w takim stanie możesz zapomnieć nie tylko o braku dźwięku, ale i o możliwości kontroli nad funkcjami auta. O sterowaniu klimatyzacją również można zapomnieć. Zanim wyślesz nawigację do kosza i zaczniesz szukać drugiej używanej, przeczytaj, dlaczego lepiej wysłać ją do OEMatic na regenerację. Skuteczna naprawa jest możliwa nawet w kilka dni.

Zainfekowane radia z lat 2002 — 2007

Usługa serwisowa dotyczy jednostki centralnej, czyli sterownika z wyświetlaczem o symbolu 3D0 035 017X. Choć potocznie mówi się, że problem jest w radio nawigacji, to w Phaetonie funkcję nawigacji realizuje oddzielny moduł, który najczęściej ma numer katalogowy 3D0 919 887J. Dla uściślenia — w wersji europejskiej omawiany system występował w latach 2002— 2007, a na rynek USA był produkowany od 2004 do 2006 roku. Do wykonania usługi naprawy potrzebujemy panel sterujący, czyli kompletny moduł z wyświetlaczem.

Objawy usterki wyświetlacza w Phaetonie

Jeżeli na poniższej liście znajdziesz objawy identyczne z Twoimi, to możesz być już prawie pewny, że za brak wyświetlania odpowiada jednostka centralna. W sytuacji, gdy zauważysz, że:

  • ekran jest czarny od samego początku, brak jakiekolwiek treści
  • wyświetlacz działa, ale potrafi się sam wyłączyć po pewnym czasie
  • ekran nie działa, ale po dłuższym czasie potrafi załączyć się sam
  • pojawiają się poziomie paski na wyświetlaczu
  • urządzenie pobiera dodatkowy prąd przez co rozładowuje akumulator
  • przyciski nie działają lub reagują po dłuższej chwili
Usterka czarny ekran radia Phaeton

Panel sterujący w Phaetonie

Wymiana panela kontrolnego na używany

Zakup „używki” na allegro czy olx to szybka, ale mało skuteczna metoda. Problem braku treści na wyświetlaczu dotyka większości tych urządzeń. Możliwe, że będziesz miał szczęście i trafisz na jeszcze działający egzemplarz. Czas niestety działa na niekorzyść tych urządzeń i prędzej czy później nawet jeszcze działający przestanie poprawnie wyświetlać. Czy warto zatem kupować sprawny, ale nie regenerowany moduł? Na naprawę otrzymujesz 12 miesięcy gwarancji, a na używany? Zapewne tylko „rozruchową”.

Panel radio nawigacji Phaeton

Panel o numerze 3D0 035 017X

Procedura regeneracji i przywrócenia treści na wyświetlaczu

W OEMatic działamy z procedurami naprawy — mamy własną metodologię na takie przypadki. Wiemy, ile czasu potrzebujemy na weryfikację usterki po otrzymaniu do serwisu, na wykonanie właściwej usługi, ale również na spakowanie i odesłanie. Jeżeli Twój sprzęt nie był otwierany, nie było prób naprawy to pozytywna skuteczność regeneracji, jest praktycznie w każdym przypadku. Jeżeli Twój panel centralny ma inną, nietypową usterkę to po ekspertyzie otrzymasz wycenę. Pamiętaj, że nie naprawiamy bez uprzedniej akceptacji, a faktura zostaje wystawiona tylko w przypadku powodzenia naprawy.

Złącza zasilania i wyjścia w panelu kontrolnym

Gniazda anten, zasilania, 26pin w tylnej części

 

Chcesz znów swobodnie sterować funkcjami auta? Zmieniać ustawienia klimatyzacji, słuchać i wybierać stacje radiowe? Mieć działający swój oryginalny sprzęt audio, w aucie, o które dbasz? Jedynym skutecznym wyjściem jest konkretna regeneracja. Tylko taka forma naprawy zapewni Ci spokój na długi czas.

 

Napraw radio z Phaetona w OEMatic

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym