Naprawa zawieszającego się na logo, resetującego lub całkowicie niewłączającego się systemu Comand NTG2 to typowa usługa, którą wykonujemy w OEMatic. Niestety, dość często klienci nie wiedzą gdzie leży problem. Czy to Comand jest uszkodzony i należy go naprawić, czy też inny moduł w aucie szwankuje? Metoda na szybką diagnozę jest prosta i wymaga tylko kilku kroków. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko zaoszczędzisz czas i pieniądze na diagnostykę, ale przede wszystkim upewnisz się, że to właśnie Comand jest uszkodzony.
Magistrala MOST
W Twoim Mercedesie poszczególne moduły komunikują się ze sobą po światłowodzie, a cały system działa na zasadzie pierścienia. Wyobraź sobie, że radio nawigacja Comand, zmieniarka, sterownik telefonu i wzmacniacz połączone ze sobą w ten sposób, iż dane przepływają z jednego do drugiego, tworząc obieg zamknięty. Jeżeli, któryś z modułów jest popsuty, to dane nie są przesyłane do kolejnego — obwód jest uszkodzony, otwarty. Efektem końcowym są anomalia w działaniu Twojej nawigacji. Teraz już wiesz, że zawieszanie się Comand NTG2 i logo na ekranie nie zawsze musi być spowodowane usterką samej jednostki centralnej.
Test na zamkniętym światłowodzie
Metodą na szybką weryfikację, czy Twój Comand ma usterkę, jest odłączenie oryginalnego przewodu światłowodowego i podłączenie w jego miejsce pętli. To nic innego jak kawałek przewodu, dzięki któremu radio myśli, że cały pierścień most działa w porządku.
Procedura weryfikacji usterki
Test z zamkniętym światłowodem składa się z następujących kroków:
- demontaż jednostki Comand
- odłączenie wtyczki zasilającej (to w jej skład wchodzi przewód światłowodu)
- wypięcie małej wtyczki ze światłowodem, podpięcie w jej miejsce pętli MOST
- ponowne podłączenie całej zmodyfikowanej wtyczki i test urządzenia.
Jeżeli w tym momencie sprzęt działa poprawnie — widzisz menu, możesz przełączać między stacjami radiowymi, nic się nie resetuje ani nie zawiesza, to Twój Comand NTG2 jest sprawny i musisz szukać usterki w innych modułach. Jedyną wadą w tym momencie jest brak dźwięku (bo przecież pominąłeś wzmacniacz).
Nawigacja zawiesza się nawet z pętlą
W sytuacji, gdy problem jest nadal i system nie chce poprawnie działać — masz potwierdzenie. Twój Comand NTG2 jest popsuty i nadaje się do naprawy.
Skuteczna naprawa to regeneracja urządzenia — tylko taka forma naprawy daje szanse na długie i poprawne działanie. Tak właśnie wygląda serwis NTG2 w OEMatic. Reanimujemy uszkodzone elementy oraz te, które potencjalnie popsują się w przyszłości. To, co ulega awarii, wiemy po szeregu wykonanych napraw. Dlatego taką formę naprawy nazywamy regeneracją.
Dalsza diagnostyka magistrali
Taką samą metodę na diagnozę możesz zastosować dla kolejnych elementów w aucie. Po kolei odpinaj sterowniki i zapętlaj światłowód. Do momentu aż znajdziesz uszkodzony element.
Gdzie kupić pętlę?
Jeżeli nie masz lub nie możesz znaleźć i kupić zworki światłowodu pasującej do Twojego Mercedesa — zadzwoń do OEMatic. Na hasło „pętla” możemy Ci pomóc również w tej sytuacji.