Przejdź do treści

Porsche PCM3.0 / 3.1 wyświetla artefakty? Naprawa usterki grafiki z 24-miesięczną gwarancją

Wsiadasz do swojego Porsche, przekręcasz kluczyk, a ekran, który powinien wyświetlić mapę, wita Cię obrazem rodem ze starego, nienastrojonego telewizora? Chaotyczne paski, kolorowe „krzaczki” i słynna „wojna mrówek” zamiast menu? Jeśli ten scenariusz brzmi znajomo, to wiedz, że nie jesteś sam. To klasyczna i niestety powszechna usterka fabrycznego systemu Porsche Communication Management (PCM).

Taki widok na wyświetlaczu skutecznie odbiera całą przyjemność z jazdy i posiadania tak zaawansowanego auta. System, który jest centrum dowodzenia, staje się kompletnie bezużyteczny. Nie możesz skorzystać z nawigacji, radia, a nawet kamery cofania. Zanim jednak zaczniesz szukać używanej jednostki z niepewną przeszłością lub dzwonić do ASO po wycenę nowej nawigacji, zatrzymaj się. Mamy na to sprawdzone i trwałe rozwiązanie.

W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego Twój system PCM3 psuje się w ten sposób i jak wygląda proces jego profesjonalnej regeneracji (naprawa w stałej cenie 2460 zł brutto trwa łącznie 2-6 dni roboczych, a na wykonaną usługę otrzymujesz 24 miesiące pisemnej gwarancji).

Jak rozpoznać wadliwą jednostkę PCM3?

Problem z wyświetlaniem artefaktów dotyczy głównie dwóch generacji systemu PCM produkowanych dla Porsche w latach ok. 2008-2016. Najprościej zweryfikować model, porównując wygląd swojego urządzenia ze zdjęciem poniżej oraz sprawdzając dane na etykiecie.

Ekran nawigacji Porsche PCM3 z typowym objawem uszkodzenia grafiki w postaci kolorowych artefaktów i szumu.
Typowy objaw uszkodzenia procesora graficznego w Porsche PCM3.0 / 3.1 – ekran wyświetla tzw. „krzaczki”, co całkowicie uniemożliwia korzystanie z urządzenia.

Kluczowe dane identyfikacyjne z etykiety:

  • Model: PCM3.0 lub PCM3 E1
  • Producent: Harman / Becker
  • Numer części (Part Number): BE6674, BE6684
  • Montowane w modelach: Porsche 911 (997), Boxster (987), Cayman (987), Panamera (970), Cayenne (9PA/92A)

Jeśli nadal nie masz pewności — wyślij nam zdjęcie swojego radia – bezpłatnie potwierdzimy model przed naprawą.

„Wojna mrówek” i nie tylko – typowe objawy usterki

Uszkodzenie układów graficznych w PCM3 daje bardzo charakterystyczne i łatwe do rozpoznania objawy. Jeśli któryś z poniższych punktów opisuje sytuację w Twoim aucie, jesteś we właściwym miejscu:

  • Całkowite zakłócenia obrazu: Zaraz po uruchomieniu ekran jest pokryty losowymi pikselami, paskami i „krzaczkami”, które klienci często opisują jako „śnieżenie” lub właśnie „wojna mrówek”. Treść jest zupełnie nieczytelna.
  • Brak reakcji i niestabilność: Choć sama jednostka może reagować na przyciski (np. zmieniać stacje radiowe „na ślepo”), wyświetlacz uniemożliwia jakąkolwiek obsługę.
  • Chwilowe powroty do normy: Czasami, na bardzo krótko, obraz potrafi wyświetlić się poprawnie, dając złudną nadzieję. Niestety, niemal natychmiast zakłócenia wracają, co potwierdza trwałe uszkodzenie sprzętowe.

Porównanie ekranu w Porsche PCM3 przed i po naszej regeneracji:

Ekran nawigacji Porsche PCM3 z typowym objawem uszkodzenia grafiki w postaci kolorowych artefaktów i szumu.
Typowy objaw uszkodzenia procesora graficznego w Porsche PCM3.0 / 3.1 – ekran wyświetla tzw. „krzaczki”.
Sprawny wyświetlacz nawigacji Porsche PCM3 po naprawie układów grafiki, pokazujący wyraźną i czytelną mapę drogową.
Efekt końcowy profesjonalnej regeneracji – Porsche PCM3 z w pełni sprawnym wyświetlaczem, gotowe do dalszej, wieloletniej pracy.

Dlaczego grafika w PCM3 zawodzi? Prawdziwa przyczyna.

Wbrew niektórym opiniom, przyczyna tej usterki rzadko leży w oprogramowaniu czy uszkodzeniu samego wyświetlacza LCD. Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika, że problem ma jedno, konkretne źródło:

Uszkodzone układy generujące grafikę.

Mówiąc prościej: komponenty elektroniczne, takie jak procesor graficzny i jego pamięć, zostały zaprojektowane z określoną żywotnością. Po kilkunastu latach ciągłych cykli nagrzewania i chłodzenia, ich wewnętrzna struktura ulega degradacji. Systemy te, choć zaawansowane jak na swoje czasy, starzeją się w określony sposób, podczas gdy producent stale rozwija znacznie nowsze generacje, o czym można przeczytać w oficjalnych komunikatach Porsche.

Jak wygląda proces naprawy krok po kroku?

Czym dokładnie jest regeneracja radio nawigacji Porsche PCM3?

To proces przywrócenia pełnej sprawności fabrycznego urządzenia poprzez wymianę zużytych lub uszkodzonych komponentów elektronicznych (w tym przypadku układów graficznych) na fabrycznie nowe. Gwarantuje to trwałość i niezawodność porównywalną z nowym urządzeniem, przy znacznie niższych kosztach.

Nasz proces jest prosty, transparentny i oparty na fundamentalnej zasadzie: płacisz tylko za skuteczną naprawę.

  1. Kontakt i wysyłka. Skontaktuj się z nami, aby ustalić najbliższy wolny termin i dogadać najwygodniejszą formę wysyłki urządzenia do naszego serwisu.
  2. Wiarygodna ekspertyza (1-3 dni robocze). Po otrzymaniu radia, podłączamy je do naszego środowiska testowego. Naprawa tych urządzeń wymaga ogromnej precyzji, ponieważ producenci nie udostępniają schematów serwisowych. W najcięższych przypadkach, aby precyzyjnie zlokalizować źródło problemu, musimy wylutować kluczowe komponenty i ręcznie prześledzić połączenia między układami. Używamy do tego specjalistycznych mikroskopów (Ash Vision, Tagarno Magnus HD), co gwarantuje najwyższą precyzję.
  3. Komunikacja i Twoja decyzja.
    • Jeśli usterka jest potwierdzona: Kontaktujemy się z Tobą, potwierdzamy stały koszt naprawy (2460 zł brutto) i warunki (24 miesiące gwarancji). Działamy dopiero po Twojej pełnej akceptacji.
    • Jeśli urządzenie jest sprawne: Absolutnie nic nie płacisz. Odsyłamy radio na nasz koszt i doradzamy, gdzie dalej szukać przyczyny w instalacji Twojego auta.
  4. Naprawa właściwa (1-3 dni robocze). Wymieniamy uszkodzone komponenty graficzne na fabrycznie nowe.
  5. Rygorystyczne testy końcowe. Po naprawie, urządzenie przechodzi serię testów sprawdzających jego stabilność, również pod obciążeniem i po pełnym nagrzaniu się. Musimy mieć 100% pewności, że usterka została trwale usunięta.
  6. Bezpieczna wysyłka zwrotna. Sprawne i przetestowane radio odsyłamy do Ciebie. Po montażu w aucie działa od razu, bez potrzeby dodatkowego kodowania.
Płyta główna nawigacji Porsche PCM3 podczas procesu naprawy, widoczne układy BGA i złożoność ścieżek wymagająca zaawansowanej diagnostyki.
Diagnostyka płyty głównej PCM3 bywa skomplikowana. Czasem, aby odnaleźć przyczynę usterki, konieczny jest demontaż wielu komponentów w celu prześledzenia połączeń między układami BGA.

Koszty i warunki w pigułce

Kompleksowa regeneracja Twojego Porsche PCM3 to stały koszt 2460 zł brutto. Usługa zajmuje łącznie 2-6 dni roboczych (ekspertyza + naprawa), a na wykonaną naprawę otrzymujesz 24 miesiące pisemnej gwarancji.

Regeneracja vs Używka vs Nowe z ASO – co się opłaca?

Stojąc przed problemem zepsutego PCM, masz trzy główne opcje. Poniższa tabela jasno pokazuje, która z nich jest najbardziej rozsądna.

OpcjaSzacowany kosztGwarancjaRyzykoUwagi
Regeneracja w naszym serwisie2460 zł brutto24 miesiąceMinimalneZachowujesz swoje pewne oryginalne urządzenie
Używane radio z aukcji2 000 – 5 000 zł14 dni (rozruchowa)Bardzo wysokie„Kot w worku” – kupujesz część z tą samą potencjalną wadą, która może ujawnić się w każdej chwili
Nowe radio z ASO~ 15 000 zł brutto12-24 miesiąceNiskiePewne, ale ekonomicznie nieuzasadnione rozwiązanie

Co mówią nasi klienci?

Zaufanie to podstawa. Zobacz, co o współpracy z nami mówią klienci, którzy, tak jak Ty, mieli problem z elektroniką w swoim Porsche:

Naprawiałem radio do Porsche Panamera - działa super, a już wcześniej wzmacniacz HK w Mercedesie S.Polecam
Maksymilian Kozlowski
Maksymilian Kozlowski
11:33 26 Feb 25
Szczerze polecam. Znalazłem firmę w Internecie, zaryzykowałem i zleciłem naprawę firmowej nawigacji do Porsche Cayenne. Nie zawiodłem się. Naprawa przebiegła bardzo szybko, na bieżąco byłem informowany o postępach. Super kontakt z właścicielem firmy. Pełna profeska. Jeszcze raz polecam!
dd ff
dd ff
21:12 27 May 21

Dlaczego warto zdecydować się na naprawę w OEMatic?

Wybierając nasz serwis, stawiasz na konkretne korzyści i pełną transparentność. Oto co nas wyróżnia:

  • Stały i znany z góry koszt: Cena 2460 zł brutto jest ostateczna dla tej usterki. Znasz koszt przed wysyłką, bez żadnych niespodzianek.
  • Długa i pewna gwarancja: Udzielamy aż 24 miesięcy pisemnej gwarancji. To dowód, że jesteśmy pewni jakości użytych komponentów i wykonanej pracy.
  • Ekspertyza bez ryzyka: Jeśli Twoje urządzenie okaże się sprawne, nic nie płacisz za diagnozę. Odsyłamy je na nasz koszt.
  • Usługi dodatkowe: Na życzenie możemy zaktualizować mapy, aktywować dodatkowe funkcje (np. Sport Chrono) a nawet spersonalizować ekran startowy Twojego PCM.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Odpowiadamy na najczęstsze pytania dotyczące naprawy Porsche PCM3, zarówno te zadawane nam bezpośrednio, jak i te, które pojawiają się w wyszukiwarce Google.

Zleć naprawę i odzyskaj sprawny ekran w swoim Porsche

Twoja oryginalna nawigacja PCM3 to wartościowy element wyposażenia. Nie pozwól, by „wojna mrówek” odbierała Ci przyjemność z jazdy. Zamiast ryzykować z używaną częścią lub przepłacać w ASO, postaw na pewną i trwałą regenerację.


Artykuł przygotowany przez zespół techniczny serwisu. Specjalizujemy się w zaawansowanej diagnostyce i naprawie fabrycznych systemów radio nawigacji marek premium. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i setki naprawionych jednostek Porsche PCM na koncie.

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100