Liczniki w samochodach Ford to dość awaryjny sprzęt – w większości przypadków usterki to wina elektroniki. Dobra wiadomość jest taka, iż szereg problemów, które mogą się ujawnić jest do naprawienia w naszym serwisie. Biały ekran w liczniku Convers+ to kolejna wada z którą musieliśmy się zmierzyć.
Czy można przetestować licznik przed i po naprawie?
Wiele osób podczas rozmowy telefonicznie pyta nas o możliwość sprawdzenia sprzętu po naprawie. Oczywiście mamy taką możliwość – przed odesłaniem musimy być pewni, że wszystko po stronie licznika działa jak należy. Posiadamy zestaw do testowania, dzięki któremu sprawdzamy nie tylko komunikację między licznikiem a BCM ale również działanie wskazówek, poprawność wyświetlania czy działanie logiki zapłonu.
Biały ekran w liczniku Convers+
W tym konkretnym przypadku oprócz pierwotnej usterki braku działania magistrali CAN problemem była usterka wyświetlacza. Cały kolorowy ekran świecił na biało. Skąd taka usterka? Sprzęt nosił ślady wcześniejszej próby naprawy, a układ sterujący modułem LCD miał zwarcia. Finalnie wszystko wróciło do normy, a klient zamontował z powrotem działający wyświetlacz.
Liczniki Convers dzielą się na kilka rodzajów, o tym jak rozpoznać konkretną wersję pisaliśmy już wcześniej.
Następny wpis z tego tematu będzie dotyczył problemu cyklicznego resetowania się licznika Convers.
Dodatkowe informacje:
- standardowo czas realizacji usługi to 1-2 dni robocze po dostarczeniu sprzętu do naszej firmy
- usługę możemy wykonać również na miejscu, na poczekaniu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i warunków