Przejdź do treści

Odblokowanie radia Nissan LCN (i Suzuki MC EU) – „System is now locked” | 1 dzień

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2025 (treść)

Trwała blokada radia Bosch Nissan LCN (oraz bliźniaczych Suzuki MC EU / Opel MC Antara) to stan całkowitego zablokowania systemu po dziesięciokrotnym wprowadzeniu błędnego kodu PIN. Urządzenie wyświetla komunikat: „Incorrect PIN entered too many times. System is now locked. Contact your Nissan dealer.” W tym stanie radio jest całkowicie zablokowane, przestaje przyjmować jakiekolwiek kody i nie odblokuje się samoczynnie (np. po odczekaniu lub odłączeniu zasilania).

Kupiłeś używanego Nissana, wymieniłeś akumulator lub po prostu któregoś dnia na ekranie radia zobaczyłeś komunikat: „Incorrect PIN entered too many times. System is now locked. Contact your Nissan dealer.” Brzmi znajomo?

W jednej chwili tracisz wszystko – nawigację, muzykę, zestaw głośnomówiący Bluetooth. Zostaje tylko bezużyteczny, irytujący komunikat na ekranie.

Zanim wydasz od 500 do 1500 zł na używane radio (z dużym ryzykiem, że ono również będzie zablokowane lub sprzedawca nie będzie posiadał do niego kodu) lub zdecydujesz się na kosztowną wymianę w ASO – zatrzymaj się.

W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego Twoje radio się zablokowało i jak przeprowadzamy jego skuteczne, bezinwazyjne odblokowanie. (Cała usługa trwa zazwyczaj 1 dzień roboczy, kosztuje 300 zł brutto, a na odzyskany kod otrzymujesz od nas bezterminową gwarancję).


Jak rozpoznać urządzenie?

Najprostsza metoda to identyfikacja wizualna radia (widok przodu) oraz weryfikacja etykiety na obudowie (po demontażu). Producentem tych jednostek jest Bosch.

Usługa dotyczy całej serii jednostek Bosch LCN / MC EU, które były montowane w wielu markach.

Warianty modeli objętych usługą:

Nasza usługa odblokowania dotyczy następujących modeli: • Nissan Connect LCN (w tym LCN1, LCN2, LCN3) • Suzuki MC EU • MC Proton • MC Corsa EU • MC Hyundai • MC Antara

Występowanie (Modele aut)

Te jednostki znajdziesz najczęściej w:

  • Nissan: Qashqai (warianty J10, J11, J12, P32L, X02A, X11C, X11E, X12C), Juke (F15), Note, Micra (K12, K13), Navara, X-Trail
  • Suzuki: SX4, Ignis, S-Cross, Vitara.
  • Opel: Corsa C, Antara.

Numery katalogowe (Part Number)

Na etykiecie radia znajdziesz numer katalogowy Bosch. Jeśli jest na poniższej liście, Twoje radio kwalifikuje się do odblokowania.

7612830001,7612830020, 7612830021, 7612830022, 7612830023, 7612830024, 7612830025, 7612830026, 7612830032, 7612830034, 7612830035, 7612830050, 7612830052, 7612830055, 7612830059, 7612830091, 7612830092, 7612830093, 7612830094, 7612830095, 7612830104, 7612830111, 7612830113, 7612830115, 7612830129, 7612830142

Objawy całkowitej blokady radia

Główny objaw to komunikat „System is now locked” i całkowicie zablokowany ekran, który nie pozwala już na wpisanie kodu. To oznacza, że limit prób (np. 10) został trwale wyczerpany.

1. Komunikat „Incorrect PIN entered too many times”

To jest kluczowy dowód. Zamiast prośby o kod, na ekranie widzisz komunikat: „Incorrect PIN entered too many times. System is now locked. Contact your Nissan dealer.”

Ekran zablokowanego radia Nissan LCN (Bosch) wyświetlający błąd 'Incorrect PIN entered too many times. System is now locked.'
Blokada radia Nissan LCN po 10 błędnych próbach wpisania kodu.

Pojawia się on, gdy użytkownik (np. Ty lub poprzedni właściciel) próbował „zgadnąć” kod i przekroczył dozwolony limit prób.

2. Brak możliwości wpisania kodu

W tym stanie radio jest całkowicie zablokowane. Dotykanie ekranu lub przycisków nie wywołuje już klawiatury do wpisania kodu PIN. Radio nie przyjmie nawet poprawnego kodu, gdybyś go w tym momencie poznał.

3. Konsekwencje – utrata funkcji

To nie jest tylko błąd na ekranie. To całkowita utrata funkcjonalności:

• Brak muzyki: Tracisz dostęp do radia FM/AM, odtwarzacza CD i wejścia AUX.

• Bezużyteczna nawigacja: Fabryczna nawigacja przestaje działać.

• Brak zestawu głośnomówiącego: Nie możesz połączyć telefonu przez Bluetooth.

• Spadek wartości auta: Pojazd z niedziałającym fabrycznym systemem jest postrzegany jako wadliwy przy odsprzedaży.

Widzisz ten komunikat? Twoje radio nie jest zepsute, a my możemy je odblokować w 1 dzień.

Dlaczego radio Nissan LCN blokuje się na stałe?

To nie jest usterka sprzętowa, a celowa funkcja oprogramowania (firmware), która aktywuje się po 10 błędnych próbach wpisania kodu PIN. ASO nie ma procedury na reset tej blokady, dlatego oferuje tylko wymianę.

1. Przyczyna: Utrata zasilania lub zakup auta

Problem zaczyna się niewinnie. Radio prosi o kod PIN najczęściej w dwóch sytuacjach:

  1. Po utracie zasilania (np. wymiana akumulatora, naprawa elektryki).
  2. Po zakupie używanego pojazdu, gdy sprzedawca nie przekazał kodu (lub sam go nie znał).

2. Przyczyna: Przekroczenie limitu 10 prób

Użytkownik, nie znając kodu, próbuje go „zgadnąć”. Niestety, po 10 błędnych próbach, system aktywuje trwałą blokadę.

3. Rezultat: Blokada systemowa

To jest sedno problemu. Radio przechodzi w tryb „locked” (jak na zdjęciu). Jest w pełni sprawne technicznie, ale oprogramowanie uniemożliwia dalsze próby wpisania kodu. Autoryzowane Serwisy Obsługi (ASO) w tej sytuacji nie posiadają procedur serwisowych na reset tej blokady. Ich jedynym, standardowym rozwiązaniem jest wymiana całego radia na nowe, co kosztuje kilka tysięcy złotych.

Bezinwazyjny proces naprawy zablokowanego radia LCN

Usługa trwa 1 dzień roboczy, jest w 100% bezinwazyjna (nie wymaga lutowania) i polega na wysłaniu do nas zdemontowanego radia. Odzyskujemy Twój oryginalny kod i resetujemy blokadę.

Krok 1: Demontaż i wysyłka radia

Usługa wymaga pracy na stanowisku serwisowym, dlatego konieczny jest demontaż radia z samochodu. Nie musisz przyjeżdżać osobiście – wystarczy bezpiecznie spakować jednostkę i wysłać ją na adres naszego serwisu.

Krok 2: Weryfikacja i akceptacja

Po otrzymaniu przesyłki, podłączamy radio na stanowisku testowym. Potwierdzamy stan „locked” (widoczny komunikat) i kontaktujemy się z Tobą, aby potwierdzić ostateczny koszt (300 zł brutto) i czas realizacji (1 dzień roboczy).

Krok 3: Odblokowanie bezinwazyjne

To jest kluczowy etap, który wyróżnia naszą usługę. Nie rozkręcamy radia i nie lutujemy żadnych przewodów do płyty głównej, jak robi to większość firm.

Posiadamy autorski adapter (jig), który podłączamy do fabrycznych punktów serwisowych (JTAG) na płycie głównej. Jest to metoda w 100% bezinwazyjna i bezpieczna dla elektroniki.

Autorski adapter (jig) serwisowy OEMatic do bezinwazyjnej naprawy i odblokowania radii Nissan LCN, widoczne piny i oznaczenie 'OEMATIC 2025'.
Specjalistyczny adapter LCN JIG.

Za pomocą tego specjalistycznego interfejsu bezpiecznie:

  1. Resetujemy licznik błędnych prób (co „odblokowuje” radio).
  2. Odczytujemy Twój unikalny, 4-cyfrowy kod PIN bezpośrednio z pamięci flash.
Bezinwazyjny adapter JTAG (jig) serwisu OEMatic podłączony do płyty głównej (PCB) radia Nissan LCN podczas odblokowywania.
Nasz autorski adapter JTAG podłączony do radia. 100% bez lutowania.

4. Krok 4: Testowanie i odesłanie

Po odblokowaniu, wprowadzamy odzyskany kod PIN, aby zweryfikować jego poprawność. Testujemy wszystkie funkcje radia (radio FM, nawigacja, itp.) i odsyłamy w pełni sprawne urządzenie (najczęściej jeszcze tego samego dnia) razem z odzyskanym kodem PIN.

Cena, czas i gwarancja

Usługa kosztuje 300 zł brutto, trwa 1 dzień roboczy od momentu otrzymania radia, a na odzyskany kod otrzymujesz bezterminową gwarancję poprawności.

Co jest wliczone w cenę:

  • Diagnostyka na stanowisku testowym.
  • Bezinwazyjne odblokowanie radia (reset licznika błędów).
  • Odczytanie oryginalnego kodu PIN.
  • Testowanie po usłudze.
  • Bezterminowa gwarancja na poprawność kodu.
  • Odesłanie sprzętu do klienta.

Porównaj tę kwotę z alternatywami poniżej. Za 300 zł otrzymujesz pewne i bezpieczne rozwiązanie.

Odblokowanie OEMatic vs używka vs ASO

Porównanie kosztów i ryzyka jasno pokazuje, że odblokowanie za 300 zł w OEMatic jest jedynym logicznym i bezpiecznym rozwiązaniem problemu „System is now locked”.

1. Ryzyko zakupu używanego radia

Zakup używanej jednostki za 500-1500 zł to loteria. Te radia również są zabezpieczone kodem. Istnieje ogromne ryzyko, że kupisz radio:

  • Bez kodu (sprzedawca go nie zna).
  • Z już aktywowaną blokadą „System is now locked”.
  • Pochodzące z niepewnego źródła. W rezultacie możesz wydać pieniądze i zostać z tym samym problemem.

2. Dlaczego ASO nie może pomóc?

Autoryzowane Serwisy Obsługi (ASO) zazwyczaj nie posiadają procedur serwisowych na resetowanie blokady oprogramowania (firmware) po 10 błędnych próbach. Ich jedynym rozwiązaniem jest wymiana całego, sprawnego technicznie radia na nowe, co jest nieproporcjonalnie drogie i kosztuje kilka tysięcy złotych.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi na 7 najczęstszych pytań dotyczących trwałej blokady radia Nissan LCN.

O autorze tego artykułu

Artykuł przygotowany przez zespół techniczny serwisu OEMatic. Specjalizujemy się w zaawansowanej diagnostyce i naprawie fabrycznych systemów radio nawigacji (OEM). Posiadamy 20 lat doświadczenia w elektronice i kilkanaście lat specjalizacji w sprzęcie fabrycznym.

Odzyskaj radio w 1 dzień roboczy

Przywróć pełną funkcjonalność nawigacji, muzyki i zestawu głośnomówiącego w swoim aucie!

Nie musisz jeździć z bezużytecznym ekranem ani wydawać tysięcy na nowe radio. Nasza usługa odblokowania jest szybka, w 100% bezpieczna (bezinwazyjna) i trwała. Podobne usługi świadczymy dla Hondy QY-5017, Conect i Zenec.

Koszt: 300 zł brutto | Czas: 1 dzień | Gwarancja na kod: bezterminowa