Przejdź do treści

Nawigacja Ford LSRNS nie włącza się? Dowiedz się gdzie leży źródło problemu

Ford LSRNS udana aktualizacja programu

Awaria nawigacji Ford LSRNS związana jest z fabryczną wadą tych urządzeń. Często objawy są tak nietypowe, że użytkownicy niepotrzebnie szukają usterki w instalacji elektrycznej samochodu i ponoszą zbędne koszty. Na szczęście znamy ten temat od podszewki i w tym artykule wyjaśniamy, na czym polega problem.

Czytając ten wpis, dowiesz się:

  • Jaka jest prawdziwa przyczyna usterki niewłączającej się nawigacji
  • Jak można skutecznie naprawić urządzenie
  • Czy jest szansa na darmową naprawę

Dodatkowo:

  • Obalimy mit związany z użyciem suszarki w celach naprawy
  • Wyjaśnimy, dlaczego podgrzewanie i wygrzewanie to metody pseudo serwisów
  • Wytłumaczymy czym różnią się prawidłowe części zamienne używane do naprawy od ich kiepskich podróbek


Opowiemy Ci również, jak przebiega naprawa w naszym serwisie oraz czym różni się taka usługa w Komtel Serwis od innych oferowanych w internecie.

Czy Twoja nawigacja może być wadliwa?

Zacznijmy od wyjaśnienia kilku podstawowych pojęć. Jeżeli nie jesteś pewny, czy ten wpis dotyczy Twojej nawigacji, pozwól, że pokażemy kilka przykładów:

Nawigacja Ford LSRNS nie włącza się

Jednostki z małym wyświetlaczem LCD bez funkcji dotykowej to FX, czyli LSRNS (Low Series Radio Navigation System). Pierwsze urządzenia z tej serii otrzymały numer katalogowy 7612300520, ostatnie, jakie zostały wypuszczone do sprzedaży to 761233695. Na przestrzeni lat producentem pozostał niezmiennie Blaupunkt / Bosch. 

Radia te były montowane w poniższych modelach:

  • C-MAX (C214)
  • Kuga (C394)
  • Focus (C307)
  • Focus cabrio (S389)
  • Galaxy (CD340)
  • Mondeo (CD345)
  • Transit

Przeglądając fora internetowe poświęcone Fordom, możemy z łatwością znaleźć wpisy na ten temat. Jeżeli do tej pory nie spotkał Cię ten problem, to nie mamy dobrych informacji. Jest to wada fabryczna i wystąpienie usterki jest z reguły kwestią czasu.

Nawigacja Ford nie włącza się – dlaczego?

Wszystko zaczyna się od drobnych problemów – radio nie uruchamia się po przekręceniu kluczyka. W tej sytuacji pomaga uruchomienie nawigacji przyciskiem włączania lub chwilowe wyjęcie bezpiecznika albo odłączenie akumulatora. Może się wydawać, że to jakiś chwilowy problem, jednak prawda jest inna.

Dowiadujesz się o tym dopiero, gdy za którymś razem przekręcasz kluczyk, a samochód nie reaguje. Sprawdzasz akumulator – rozładowany. Naładowanie go zajmuje Ci sporo czasu, ale ostatecznie samochód odpala. Następnego dnia historia się powtarza…

W tym momencie Twoje podejrzenia padają na akumulator i prawdopodobnie zechcesz go wymienić. Co gorsza, niektóre osoby szukają problemów w instalacji elektrycznej i innych podzespołach samochodu – a to wiąże się ze sporym wydatkiem na mechanika. Tymczasem powodem Twoich problemów nie jest ani zepsuty akumulator, ani usterka elektryki w samochodzie.

Niektóre modele nawigacji Ford LSRNS zostały wyprodukowane wadliwie. To właśnie one powodują opisane wyżej problemy. W konkretnych modelach uszkodzeniu ulega pamięć RAM i w efekcie robi zwarcie, które w ciągu nocy rozładowuje Twój akumulator. Ponadto nawigacja staje się bezużyteczna i często po prostu przestaje się uruchamiać.

Oto lista przykładowych numerów katalogowych nawigacji, w których występuje opisany problem:

8S7T-18K931-AB, 8S7T-18K931-AC, 8S7T-18K931-AD
8M5T-18K931-GB, 8M5T-18K931-GC, 8M5T-18K931-GD
8M5T-18K931-HB, 8M5T-18K931-HC, 8C1T-18K931-AA
8C1T-18K931-AB, 8C1T-18K931-AC, 8V4T-18K931-AD
8V4T-18K931-AE, 8V4T-18K931-AF, 8V4T-18K931-BA

Jak skutecznie pozbyć się usterki?

Ford przeprowadzał swego czasu akcję wymiany wadliwych nawigacji, niestety zakończyła się ona wraz z końcem 2015 roku i od tego momentu użytkownicy muszą radzić sobie sami.

Co teraz? No cóż… Twoja zepsuta nawigacja nadaje się już tylko… do naprawy!
My nie wymieniamy całej jednostki – my skutecznie likwidujemy problem, wymieniając uszkodzone elementy na fabrycznie nowe. Opowiemy Ci, jak wygląda naprawa takiej nawigacji, najpierw jednak chcemy Cię przestrzec przed popularnym sposobem stosowanym przez pseudo-ekspertów.

Naprawa z użyciem suszarki  😈

Uszkodzone elementy reagują na ciepło – to nie tajemnica. Dlatego też radio podgrzane suszarką zaczyna się uruchamiać. Metoda dość kontrowersyjna i zupełnie nieskuteczna – problem powróci w bardzo krótkim czasie. Ponowne rozładowanie akumulatora to tylko kwestia dni. Trzeba to stanowczo powiedzieć – chwilowe podgrzewanie uszkodzonych pamięci to żadne wyjście z sytuacji. Znane są też przypadki, iż „serwis” z braku prawidłowych części zamiennych proponuje tzw. „wygrzewanie” układów. To absolutnie nie działa na dłuższy czas.
To pseudo naprawa ludzi, których można określić jednym słowem – naciągacze.

Jak fachowo naprawić usterkę nawigacji ?  💡

Jedyna i skuteczna metoda naprawy to wymiana wadliwych elementów na egzemplarze fabrycznie nowe.

Co więcej – układy muszą być oryginalne oraz w wersji automotive, czyli przeznaczone do specyficznych warunków, jakie panują wewnątrz Twojego samochodu! Jeżeli ktoś oferuje naprawę tego problemu, zapytaj go, w jaki sposób zamierza to zrobić. Zdecydowana większość osób oferujących takie usługi wkłada po prostu części używane lub tanie chińskie podróbki. To tak zwane malowanki – sprytny chińczyk szlifuje napisy na zużytym układzie, a następnie nakłada nową warstwę napisów – klient myśli, że kupuje nowy oryginał. W rzeczywistości jest to miernej jakości podróbka, która ma wydrukowaną fałszywą datę produkcji 🙂

Popularne jest też używanie kości pamięci RAM z leciwych komputerów. Nie dość, że zużyte i stare, to dodatkowo nie są zaprojektowane do działania w temperaturach ujemnych. Nie dajcie się oszukać!

Układ z datą 0836 to oryginał, 1107 to podróbka:

Dlaczego nawigacja rozładowuje akumulator?  🙄

W momencie wystąpienia usterki radio podłączone do zasilania pobiera cały czas prąd 0.2A. Na tyle dużo, iż Twój akumulator będzie rozładowany następnego dnia. Tak samo zachowuje się uszkodzone radio podłączone „na stole”. Charakterystyczny pobór prądu przy napięciu 12V poniżej:

Uszkodzony FX
Ford LSRNS – uszkodzony pobiera 0.2A

Jakie to uczucie, gdy spieszy Ci się rano do pracy, a samochód ani drgnie?

Procedura naprawy w Komtel Serwis

Cały proces jest bardzo prosty i wykonujemy go sprawnie – dzięki temu otrzymasz naprawione urządzenie w bardzo krótkim czasie.

Oto etapy naprawy w Komtel Serwis:

  • ekspertyza (sprawdzamy stan urządzenia, potwierdzamy wadę pamięci, przedstawiamy koszty, jeżeli są inne niż te uzgodnione podczas bezpośredniego kontaktu z nami)
  • wykonujemy naprawę – wymieniamy wadliwe elementy, aktualizujemy program urządzenia (jeżeli jest taka potrzeba)
  • test urządzenia – sprawdzamy działanie poszczególnych komponentów, uzupełniamy ewentualnie brakującą kartę kodową
  • odsyłamy sprzęt za pobraniem firmą kurierską. W ten sposób otrzymasz naprawione urządzenie najszybciej, jak to możliwe (oryginał faktury vat znajdziesz pod listem przewozowym, a jej kopię wyślemy na Twój adres e-mail)

Nie będziemy przetrzymywać urządzenia w oczekiwaniu na Twoją wpłatę. Wyślemy je zaraz po tym, jak upewnimy się, że zostało naprawione, działa jak należy i jest odpowiednio zabezpieczone.

Test nawigacji z licznikiem i BCM

Aby w pełni przetestować sprzęt po naprawie, podłączamy go do naszego zestawu diagnostycznego. Może brzmi to poważnie, ale faktycznie jest to po prostu część elektroniki z auta, dzięki której jesteśmy w stanie zasymulować działanie nawigacji w samochodzie. Sprawdzamy, jak zachowuje się po przekręceniu kluczyka (działanie logiki zapłonu), czy działa podświetlenie (jest załączane po magistrali CAN), czy działa diagnoza oraz czy nie występują inne niepokojące błędy.

 A co jeżeli nie znasz kodu PIN do nawigacji ?

Jeżeli zagubiłeś lub nie posiadasz oryginalnej karty kodowej do swojej jednostki, to wspomnij o tym w momencie zlecenia naprawy. Kod pin będzie potrzebny nie tylko nam na etapie testowania, ale i Tobie po ponownym podłączeniu w aucie.

Ford FX kod anti-theft

Ford LSRNS FX update

Dołączenie radiowej karty kodowej to nasz standardowy proces w przypadku naprawy nawigacji Ford LSRNS. Dokument wielkości karty kredytowej znajdziesz dopięty do wierzchniej części urządzenia.

Twoja nawigacja znowu będzie sprawna

Doskonale znamy te urządzenia, a ich naprawa to dla nas codzienność. Komtel Serwis gwarantuje, że serwisowane urządzenie trafi do Ciebie w pełni sprawne i fachowo naprawione. Podejmujemy się również naprawy urządzeń serwisowanych przez amatorów – im też przywrócimy pełną sprawność. Aby ustalić szczegóły skontaktuj się z nami.

Serwisując u nas zyskujesz:

  • pewność skutecznej naprawy
  • pełny test działania nawigacji po naprawie
  • krótki czas serwisu i ekspresową wysyłkę
  • 12 miesięcy gwarancji na wykonaną usługę
  • nie wymieniasz urządzenia = oszczędzasz pieniądze
  • darmową aktualizację oprogramowania w urządzeniu
  • darmową kartę kodów do Twojej nawigacji

Opinia po naprawie Forda

Ford LSRNS po naprawie 2

Ford FX LSRNS po naprawie 3

 

 

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym