Resetowanie się nawigacji PCM3 lub PCM3.1 to problem wielu użytkowników Porsche. Za chwilę przeczytasz o trzech głównych powodach dlaczego tak się dzieje. Dowiesz się też, z czym musisz się zmierzyć, aby sprzęt znów działał sprawnie. Tak samo sprawnie jak silnik Twojego auta.
Zawieszanie się na logo, resetowanie się PCM3 i PCM3.1
Jak już wspomnieliśmy częstym problemem w autach Porsche po 2010 jest cykliczne wyłączanie i włączanie się jednostki nawigacyjnej. Resety mogą być stałe np. co 30 sekund lub zmienne. Czasem zdążysz wejść do menu, a innym razem zobaczysz tylko logo. Dodatkowo frustrujący jest dźwięk włączającego się za każdym razem dysku (aż sam pomyślisz, że to nie dobre dla niego takie notoryczne uruchamianie się).
3 główne powody usterki resetowania się nawigacji w Porsche
Zanim przejdziemy do konkretów, oto lista możliwych powodów:
- uszkodzony dysk
- uszkodzony program nawigacji (potocznie firmware)
- usterka sprzętowa (problem na płycie głównej)
Diagnoza dysku twardego 40GB / 100GB
Wszystkie wersje PCM3 oraz początkowe PCM3.1 mają na pokładzie 40GB dysk twardy na złączu PATA. W nowszych PCM3.1 znajdziesz 100GB na złączu SATA. Po tym jak sprawdzisz stan nośnika i okaże się, że jest wadliwy – trzeba go wymienić na nowy (ale to tylko jeden element procesu naprawy).
Uszkodzony firmware urządzenia
Jeżeli po wyjęciu dysku, radio nadal resetuje się to możliwe, że masz uszkodzony program. Potwierdzić to możemy na miejscu, wykonując ekspertyzę przed naprawą.
Uszkodzona płyta główna
To bardzo ogólne określenie „problem z płytą główną” kryje w sobie szereg różnych problemów. Przepięcie, spalenie, zwarcie, zalanie, uszkodzenia mechaniczne – z tym wszystkim zmierzamy się przy naprawach tych nawigacji.
Naprawa w OEMatic vs inne serwisy
W przypadku Porsche i systemów PCM3 oraz PCM3.1 możemy:
- naprawić usterki sprzętowe
- ożywić radio uszkodzone programowo
- wymienić wadliwy dysk na nowy (z indexem automotive – działający w minusowych temperaturach, tak jak fabryka to przewidziała)
ale przede wszystkim każda nasza naprawa to brak konieczności kodowania urządzenia do auta.
Oznacza to, że po otrzymaniu naprawionej nawigacji montujesz w samochodzie i zapominasz o potrzebie dopisywania.
To jest główna różnica w naprawie nawigacji Porsche PCM3 / PCM3.1 w OEMatic, a innymi serwisami.