Przejdź do treści

Naprawa Comand NTG4 Mercedes W204 / GLK – Strzały w głośnikach | 1-3 dni

Ostatnia aktualizacja: 23.10.2025 (treść)

Usterka audio w Comand NTG4 ma precyzyjne podłoże techniczne. Całkowity brak dźwięku jest najczęściej efektem defektu układu stabilizującego zasilanie. Natomiast głośne trzaski i „strzały” są wynikiem spadającego napięcia na wzmacniaczach operacyjnych, co prowadzi do gwałtownych rozładowań (strzałów) z kondensatorów separujących.

Wsiadasz do swojego Mercedesa W204, ruszasz, włączasz radio i nagle z głośników wydobywają się ogłuszające trzaski. Dźwięk jest tak głośny i nieoczekiwany, że można się go ostro przestraszyć – zwłaszcza podczas jazdy.

Innym razem, po krótkim postoju na stacji, uruchamiasz auto i zamiast muzyki słyszysz tylko rytmiczne „pykanie” lub „dźwięki strzelającego popcornu”. Ekran działa, nawigacja pokazuje mapę, ale dźwięku nie ma. System Comand staje się bezużyteczny i psuje cały komfort jazdy.

W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego Twój Comand NTG4 psuje się w ten sposób i jak przeprowadzamy jego skuteczną regenerację (naprawa trwa zazwyczaj 1-3 dni robocze, otrzymujesz 24 miesiące gwarancji, a całkowity koszt to 1476 zł brutto).

Zanim zaczniesz szukać ryzykownej „używki” (która za chwilę zepsuje się tak samo) lub usłyszysz w ASO zwalającą z nóg cenę nowej jednostki (nawet 9 000 – 17 000 zł) – zatrzymaj się. Ta usterka jest w 100% naprawialna.


Jak rozpoznać nawigację Comand NTG4?

Sprawdź dwie charakterystyczne cechy: automatycznie wysuwany ekran na środku deski rozdzielczej oraz gniazdo na karty PCMCIA na panelu przednim.

Twój Mercedes (C-Klasa W204 z lat 2007-2010 lub GLK X204) jest wyposażony w system Comand NTG4, jeśli posiada:

1. Wysuwany ekran

To najbardziej oczywista cecha. Po włączeniu zapłonu, duży kolorowy ekran automatycznie wysuwa się i otwiera z górnej części deski rozdzielczej.

2. Gniazdo PCMCIA

Popatrz na panel przedni jednostki głównej (tam, gdzie wkładasz płytę). Pod największą gałką z napisem „ON” znajduje się prostokątne gniazdo na karty pamięci typu PCMCIA. To slot, którego nie znajdziesz w niższych modelach radia.

Identyfikacja nawigacji Comand NTG4 do naprawy - widoczny panel przedni z gniazdem PCMCIA pod pokrętłem głośności.
Charakterystyczne gniazdo PCMCIA w Comand NTG4, którego nie mają niższe modele radia w W204.

Dane z etykiety

Jeśli masz radio na wierzchu, na etykiecie na górze obudowy znajdziesz oznaczenia „Head Unit High ECE Single” lub „Head Unit High ECE Changer”. Producentem tej jednostki jest Mitsubishi.

Objawy usterki – „Strzały z karabinu” i brak dźwięku

Główne objawy to nagłe, głośne trzaski lub całkowity brak dźwięku (oprócz „pykania”). Problem prawie zawsze pojawia się dopiero po nagrzaniu radia (po kilku minutach jazdy lub przy ponownym uruchomieniu auta).

Jeśli rozpoznajesz którykolwiek z poniższych scenariuszy, to na 99% masz do czynienia z opisywaną usterką.

1. Głośne trzaski, strzały i stuki w głośnikach

To najbardziej nieprzyjemny objaw. Z głośników nagle, bez ostrzeżenia, wydobywają się bardzo głośne, denerwujące dźwięki.

  • Jak to brzmi (opisy klientów): Klienci opisują to jako „strzał z karabinu„, „poza ziemskie prychania”, „dźwięki strzelającego popcornu„, „rytmiczne pukanie” lub „stuki”.
  • Kiedy: Zazwyczaj po nagrzaniu się radia. Zimą problem może być rzadszy.
  • Konsekwencja: Hałas jest nieznośny i „ostra straszy” podczas jazdy. Jedyne co pomaga, to natychmiastowe wyłączenie radia przyciskiem.

2. Całkowity brak dźwięku (przy działającym ekranie)

Radio uruchamia się, ale zamiast muzyki słychać ciszę lub tylko ciche „pykanie”.

  • Kontekst: W tym samym czasie ekran wysuwa się poprawnie, nawigacja pokazuje mapę, a telefon łączy się przez Bluetooth – wszystko wydaje się działać, oprócz audio.
  • Kiedy: Problem pojawia się po ponownym uruchomieniu ciepłego auta. Klienci opisują to jako „scenariusz jazdy po mieście” – rano działa, ale po 5 restartach w ciągu 20 minut dźwięk znika.
  • Jak znika: Problem ustępuje dopiero, gdy samochód całkowicie ostygnie (np. po godzinie postoju lub następnego dnia rano).

3. Dziwne dźwięki przy… wyłączonym aucie

Niektórzy klienci zgłaszają, że te anomalie (pukanie, piski) potrafią występować nawet wtedy, gdy samochód jest zamknięty, a system audio całkowicie wyłączony.

4. Inne usterki Comand NTG4 (które również naprawiamy)

Choć ten artykuł skupia się na audio, te jednostki cierpią też na inne problemy, które również regenerujemy:

Rozpoznajesz któryś z tych objawów? Nie czekaj aż problem się nasili. To klasyczna awaria sprzętowa, którą trwale eliminujemy.

Główne przyczyny usterki – dlaczego radio psuje się po nagrzaniu?

Przyczyną jest naturalne zużycie (starość) komponentów elektronicznych w torze audio. Po nagrzaniu tracą one swoje parametry, co prowadzi do niestabilnych napięć i generowania zakłóceń (trzasków) w głośnikach.

1. Starość komponentów (koniec cyklu życia)

Jednostki Comand NTG4 były montowane w latach 2007-2011. Elementy elektroniczne w torze audio były zaprojektowane na kilka lat eksploatacji, a nie na kilkanaście. Po prostu się starzeją.

2. Wpływ temperatury (główny winowajca)

Z biegiem lat i pod wpływem ciągłych zmian temperatury (nagrzewanie podczas pracy, chłodzenie na postoju), te komponenty tracą swoje oryginalne właściwości (np. zmienia się ich rezystancja lub pojemność).

  • Gdy radio jest zimne (np. rano), elementy chwilowo „trzymają” parametry i wszystko działa.
  • Gdy radio się nagrzeje, elementy tracą stabilność, co prowadzi do „różnicy potencjałów” i niestabilności napięć sterujących w torze audio.

To właśnie te gwałtowne skoki napięcia słyszysz jako przerażające strzały i trzaski w głośnikach. Dlatego problem nie leży w oprogramowaniu – aktualizacja softu w niczym nie pomoże.

Proces naprawy krok po kroku

Proces jest prosty i trwa łącznie 1-3 dni robocze. Wysyłasz tylko jednostkę główną (bez ekranu), my ją diagnozujemy, wymieniamy wadliwe komponenty na nowe, testujemy w warunkach auta i odsyłamy z 2-letnią gwarancją.

1. Kontakt i Wysyłka

Klient kontaktuje się, aby umówić termin, a następnie dostarcza urządzenie (osobiście, pocztą lub kurierem).

  • WAŻNE: Należy wysłać tylko samą jednostkę główną Comand. Nie ma potrzeby demontowania i wysyłania wyświetlacza (LCD) – posiadamy odpowiednie wiązki testowe i ekrany na stanowisku diagnostycznym.
Tylny panel nawigacji Comand NTG4 z widocznymi złączami (gniazda antenowe, zasilanie, magistrala CAN, wentylator).
Widok złączy z tyłu jednostki Comand NTG4.

2. Diagnostyka i Twoja decyzja (1-2 dni)

Po otrzymaniu radia przeprowadzamy kluczowy test (opisany szczegółowo poniżej), aby potwierdzić występowanie usterki (strzały i trzaski). Niezależnie od wyniku, kontaktujemy się z Tobą, potwierdzamy stały koszt naprawy (1476 zł brutto) i czekamy na Twoją akceptację do dalszych działań.

3. Naprawa (w ramach 1-3 dni)

Po akceptacji, przystępujemy do regeneracji. Nie „podgrzewamy” starych układów. Nasza naprawa polega na wymianie wadliwych komponentów toru audio na fabrycznie nowe elementy o wyższej trwałości. To trwale eliminuje źródło problemu.

4. Testowanie i Odesłanie

Po naprawie urządzenie przechodzi pełne testy obciążeniowe i temperaturowe. Odsyłamy sprawne radio do klienta (w cenie usługi) wraz z pisemną, 24-miesięczną gwarancją (faktura VAT).

Jak testujemy sprzęt? (Nasze stanowisko testowe)

Nasze specjalistyczne stanowisko testowe w pełni symuluje środowisko Twojego Mercedesa (W204/GLK), co daje 100% pewności, że usterka została trwale usunięta.

Często pytacie, jak możemy zdiagnozować radio poza autem. Aby uruchomić Comand NTG4 na stole, podłączamy do niego wszystkie niezbędne komponenty:

  • Oryginalny wyświetlacz
  • Manipulator (kontroler z konsoli środkowej)
  • Sygnał przekręcenia zapłonu (stacyjki)
  • Instalację głośnikową
  • Magistralę CAN do pełnej komunikacji
  • Zasilanie

Takie środowisko pozwala nam na dwie rzeczy:

  1. Przed naprawą: Potwierdzić 100% występowanie usterki (specjalnie testujemy jednostkę pod obciążeniem, aby wywołać trzaski).
  2. Po naprawie: Przeprowadzić pełne testy, aby zagwarantować, że problem nie powróci.

Co jeśli to wzmacniacz, a nie radio?

W ok. 90% przypadków winna jest jednostka główna Comand. Jeśli jednak masz wątpliwości (np. posiadasz system Harman Kardon), możemy to sprawdzić.

1. Zacznij od radia

W około 90% przypadków za strzały i trzaski odpowiada jednostka główna Comand NTG4, dlatego zawsze zalecamy zacząć od jej weryfikacji.

2. Nie wiesz, co masz w aucie? Sprawdź VIN

Jeśli nie jesteś pewien, czy masz w aucie dodatkowy wzmacniacz (np. Harman Kardon), podeślij nam numer VIN swojego auta. Bezpłatnie sprawdzimy fabryczną konfigurację pojazdu i podpowiemy, który element należy zdemontować i wysłać.

3. Naprawa wzmacniacza

Jeśli okaże się, że Twoje radio Comand jest sprawne, a usterka leży we wzmacniaczu – również możemy go naprawić.

Cena, czas i gwarancja

Naprawa kosztuje 1476 zł brutto, trwa 1-3 dni robocze i otrzymujesz 24 miesiące pisemnej gwarancji.

Szczegóły cenowe

Cena naprawy (Trzaski/Brak dźwięku)1476 zł brutto
Czas realizacji1-3 dni robocze (od otrzymania sprzętu)
Gwarancja24 miesiące (pisemna, faktura VAT)
Koszt diagnostyki (gdy sprawne)0 zł (odsyłamy bez kosztów)
Wysyłka zwrotnaW cenie naprawy

Co jest wliczone w cenę:

  • Pełna diagnostyka na stanowisku testowym (w tym testy temperaturowe)
  • Wymiana uszkodzonych komponentów toru audio na fabrycznie nowe
  • Pełne testy obciążeniowe po naprawie
  • Pisemna gwarancja na 24 miesiące
  • Wysyłka zwrotna do klienta

Regeneracja vs używka vs nowe w ASO

Regeneracja to jedyne logiczne rozwiązanie. Jest trwała (w przeciwieństwie do używki) i ekonomiczna cenowo (w przeciwieństwie do ASO).

Regeneracja OEMatic1476 zł brutto24 miesiąceMinimalne (Nowe części, testowane)
Używka (z portalu)800 – 2500 złBrak lub rozruchowaEkstremalnie wysokie (Ta sama wada wieku)
Nowe w ASO9 000 – 17 000 zł24 miesiąceNiskie (ale koszt nieekonomiczny)

1. Ryzyko zakupu „używki”

Zakup używanej jednostki Comand NTG4 za 1500-2000 zł to loteria. Radio pochodzi z auta w tym samym wieku (2007-2011) i jest niemal pewne, że cierpi na tę samą wadę komponentów. Usterka (trzaski) pojawi się wkrótce po montażu, jeśli już nie jest obecna. Warto pamiętać, że jest to już kilkunastoletnia technologia, będąca częścią ewolucji systemów multimedialnych Mercedes-Benz.

2. Koszt ASO

Nowa jednostka w ASO kosztuje absurdalne pieniądze (nawet 17 000 zł), co często przekracza 30-50% wartości całego pojazdu.

3. Regeneracja (nasz wybór)

Płacisz 1476 zł i otrzymujesz sprzęt z nowymi, trwałymi komponentami audio oraz 2-letnią gwarancją. To rozwiązanie trwalsze niż używka i wielokrotnie tańsze niż ASO.

Widok z boku jednostki głównej Comand NTG4 (W204/GLK) wysyłanej do naprawy audio.
Do naprawy wysyła się tylko jednostkę główną, bez wysuwanego ekranu.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Masz inne pytanie? Sprawdź czy już jest na nie odpowiedź w faq. Jeżeli nie – skontaktuj się z nami.

Doskonała
Polecam serwis OEMatic, od wysłania radia do serwisu i zamontowania z powrotem w moim samochodzie minęły 3 dni.
Radio z Mercedes ML W164 2007 NTG2 BE 6089, usterka zdiagnozowana ekspresowo, naprawa wykonana równie szybko.
Kontakt z Panem Tomaszem świetny, informacje od serwisu odnośnie postępów naprawy wysyłane na bieżąco, zdecydowanie jest to serwis, od którego inne mogą się uczyć.
Oczywiste 5 gwiazdek odemnie.
5 gwiazdek to za mało..
Firma OEMatic w trybie ekspresowym rozwiązała problem z niedziałającym portem USB (naprawa płyty głównej) w fabrycznej nawigacji od samochodu Kia Sportage. Polecam serdecznie.
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy za fantastyczną opinię! Cieszymy się, że mogliśmy szybko pomóc z nawigacją – zawsze staramy się działać ekspresowo i skutecznie. Pozdrawiamy i zapraszamy ponownie, gdyby coś się działo!
Radio oraz wzmacniacz z KIA Sportage działa jak dawniej.
Profesjonalne podejście do klienta i rzeczy powierzonych, naprawa przebiegła szybko i sprawnie. Polecam serdecznie.
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy za miłe słowa, współpraca z Panem i dla nas była przyjemnością.
Usługa odkodowania fabrycznego radia Alfa Romeo, gdzie ASO niestety umyło ręce. OEMatic rozwiazał sprawę w trybie expresowym, w przystępnej cenie.Bardzo Dobra Robota 😃👍
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy za zaufanie! To, co dla ASO jest "niemożliwe" lub niewarte zachodu, dla nas jest po prostu kolejnym zadaniem do wykonania. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc w sytuacji, gdy autoryzowany serwis się poddał. Szerokiej drogi!
Polecam, radio odblokowane w jeden dzień. Bardzo dobry kontakt, szybka odpowiedź na wszelkie pytania.
Odpowiedź od właściciela:Wielkie dzięki! Czas to pieniądz, więc staramy się nie zwlekać ani z naprawą, ani z odpowiedziami na pytania. Super, że sprzęt jest już gotowy do działania. Niech służy!
Skoda Octavia gen 3 brak dźwięku z głośników po przez podłączenie z bt, USB, CD, radio, napisałem do pana Tomasza od razu tak na prawdę problem rozwiązany zimne luty. Radio wysłane i potwierdzenie w 100% zimne luty naprawa z wysłaniem 2-3 dni po podłączeniu do samochodu problem został rozwiązany dźwięk z głośników gra na nowo. Polecam każdemu
Odpowiedź od właściciela:Cieszymy się, że dźwięk wrócił. W tych Octaviach zimne luty to niestety standard, ale jak widać – da się to szybko i skutecznie naprawić. Dzięki za polecenie!
Pacjent W204 2012r - radio w losowych momentach odcina dźwięk, czasami ma problemy podłączyć się przez bt z telefonem, czasami słychać dochodzące "strzały" z głośnika
W ostatnim czasie musiałem odpinać klemę gdyż głośnik strzelał nawet po zgaszeniu oraz zamknięciu pojazdu.
Wykonałem telefon do Pana Tomasza celem ustalenia szczegółów oraz ewentualnej przyczyny usterki - winowajcą może być radio albo wzmacniacz, więc zdecydowałem się wysłać obie rzeczy do naprawy.
Po dotarciu sprzętu do serwisu otrzymałem telefon z informacją oraz wyceną naprawy - winny jest wzmacniacz - radio w tym przypadku zostało również sprawdzone i nie wykazywało usterek.
Radio po naprawie wzmacniacza gra jak marzenie! Sprzęt po naprawie otrzymałem na testy w aucie. Po testach i przejechaniu 400km w deszczu czy też słońcu zero problemów które występowały przed naprawą. Mam wrażenie że radio gra nawet lepiej niż wcześniej i bass jest bardziej żywy 😃
Polecam każdemu! Sprzęt oddany w bardzo dobre oraz profesjonalne ręce, które służą pomocą na każdym kroku. Kontakt również super! Pan Tomek sam wyszedł z inicjatywą aby wysłać nr VIN celem weryfikacji czy inne podzespoły audio w aucie też należy sprawdzić. Szkoda że Google oferuje tylko 5 gwiazdek bo firma zasługuje na więcej.
Pełen profesjonalizm na każdym etapie.
Odpowiedź od właściciela:Cieszę się, że sprzęt gra jak trzeba! Przy takich objawach dokładne sprawdzenie radia i wzmacniacza to podstawa, żeby mieć pewność co do winowajcy. Niech służy i umila trasy.
Super obsluga, radio z hondy crv rozkodowane ekspresowo. Szczerze polecam
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy! Przy zablokowanym radiu w Hondzie szkoda czasu na ciszę, dlatego staraliśmy się zadziałać expresowo. Cieszymy się, że muzyka wróciła na swoje miejsce.
Pełna profeska zdecydujcie polecam
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy za zaufanie i miło słyszeć, że naprawa spełniła oczekiwania. Zawsze stawiamy na solidną robotę, więc cieszymy się, że to widać!Retry
Od dłuższego czasu walczyłem z uporczywym problemem w moim VW Passat B8– radio samochodowe notorycznie gubiło dźwięk. Na szczęście trafiłem do OEMatic Car Media Lab i to był strzał w dziesiątkę!
Od pierwszego kontaktu widać było profesjonalizm i ogromną wiedzę na temat fabrycznych systemów audio. Szybka diagnoza i jeszcze szybsza (i co najważniejsze: SKUTECZNA!) naprawa! Efekt? Radio gra krystalicznie czysto, bez żadnych przerw czy zaników. Czuć, że usterka została usunięta u źródła, a nie tylko chwilowo zamaskowana.
Jeśli macie jakiekolwiek problemy z fabrycznym nagłośnieniem, nawigacją czy radiem w swoim aucie (zwłaszcza VW, Audi, Skoda!), to zdecydowanie polecam OEMatic Car Media Lab. To prawdziwi eksperci!
Odpowiedź od właściciela:Dziękujemy Łukasz za szczegółową opinię! Jak widać - albo i słychać, obrze, że zdecydowałeś się na regenerację zamiast wymiany na używany 🙂

O autorze tego artykułu

Artykuł przygotowany przez zespół techniczny serwisu. Specjalizujemy się w zaawansowanej diagnostyce i naprawie fabrycznych systemów radio nawigacji marek premium, w tym w naprawie produktów Mitsubishi produkowanych dla Mercedes-Benz. Posiadamy wieloletnie doświadczenie i setki naprawionych jednostek Comand NTG4 montowanych w autach Mercedes Benz na koncie.

Odzyskaj dźwięk w swoim Mercedesie – zlecenie naprawy

Nie jeździj dłużej w ciszy ani nie ryzykuj zawału serca przy każdym „strzale” z głośnika.

Koniec z frustracją. Oferujemy trwałą regenerację Twojej jednostki Comand NTG4.
Proces jest prosty: pakujesz, wysyłasz, my naprawiamy, Ty odbierasz sprawny sprzęt z 2-letnią gwarancją.
Całość za 1476 zł brutto i w 1-3 dni robocze.