Zakres usług OEMatic – co naprawiamy, a czego nie?
Specjalizujemy się w naprawie fabrycznego radia, systemów nawigacji oraz wzmacniaczy samochodowych montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach.
Fabryczne radio, nawigacja lub wzmacniacz samochodowy to urządzenia montowane w samochodzie osobowym lub ciężarówce już na etapie produkcji w fabryce. Z takim właśnie wyposażeniem pojazd opuszcza salon w chwili sprzedaży.
Do najczęściej naprawianych przez nas marek należą: Alpine, Becker, Blaupunkt, Bosch, Clarion, Continental, Denso, Fujitsu Ten, Harman Becker, LG, Magneti Marelli, Matsushita, Mitsubishi Electric, Siemens VDO, Visteon, Zenec.
Serwisujemy wzmacniacze firm: ASK, Bose, Bang & Olufsen, Harman Becker, Lear, Mobis, Naim, Xiam.
Naprawiamy sprzęt fabrycznie montowany m.in. w : Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Chrysler, Citroen, DAF, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, KIA, Lancia, Mazda, Man, Maserati, Mercedes Benz, Nissan, Peugeot, Porsche, Scania, Seat, Skoda, Suzuki, VW.
Formularz bezpłatnej wyceny możesz wysłać w każdej chwili i gorąco do tego zachęcamy. Brak Twojego modelu na liście nie przekreśla naszych możliwości – wszystko wyjaśni się po bezpłatnej weryfikacji danych, które nam prześlesz. Stale rozszerzamy portfolio obsługiwanych modeli, więc niewykluczone, że pomożemy również Tobie. Pamiętaj: bezpłatna wycena nic nie kosztuje.
Tak – serwisujemy fabryczne radio nawigacje montowane w ciężarówkach marek: Daf, Man, Scania, Mercedes.
Nie wykonujemy ekspertyz ani napraw tzw. zamienników radio nawigacji montowanych zamiast fabrycznych, często określanych jako „chińskie podróbki” z systemem Android. Jeśli masz wątpliwości, czy Twój sprzęt jest fabryczny i czy możemy Ci pomóc, przygotuj zdjęcia urządzenia, a następnie skorzystaj z bezpłatnej wyceny.
Chcesz bezpłatną wycenę naprawy?
lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100
Typowe usterki i objawy
Typowe usterki z jakimi się spotykamy to: urządzenie nie włącza się lub ciągle resetuje, brak dźwięku w głośnikach, radio lub nawigacja zablokowane kodem PIN, urządzenie po kontakcie z wodą lub wilgocią, uszkodzony lub nieczytelny wyświetlacz, brak zasięgu GPS.
Cisza we wszystkich głośnikach – wzmacniacz nie podaje sygnału (np. Audi Q7 Bose, Kia/Hyundai AMP-80). Utrata dźwięku jednostce multimedialnej (np. MIB 1/2). Radio nawigacja się nie włącza – brak audio (np. Scania AUS3 TIP, Mercedes Harman Kardon Logic 7).
Zalanie i korozja pcb, przegrzewanie i okresowe zanikanie muzyki, trzaski / brak uśpienia – rozładowany akumulator (Passat CC Harman Kardon AMP600 lub Logic7 z W221), brak lub przerywanie dźwięku (np. w wzmacniaczach Audi, Porsche, Mercedes Benz).
Urządzenie nie startuje, resetuje się lub zawiesza na logo (np. Mercedes Comand NTG 5*1 Audio20, Zenec). Radio zakodowane lub błąd PIN / „SAFE” (Denso, Magneti Marelli, Clarion, Fujitsu Ten). Czarny, rozbity lub niepodświetlony wyświetlacz. Rozładowywanie akumulatora przez radio (Ford TravelPilot LSRNS FX). Brak odczytu USB / płyt lub losowe restarty (Ford NX, Blaupunkt NX). Brak zasięgu GPS / błąd anteny. Trzeszczące głośniki, zakłócenia CAN (MIB II, RNS 510, W204).
Identyfikacja sprzętu i wycena
Wyjmij urządzenie, sprawdź naklejkę znamionową i odszukaj logo producenta (np.Harman Becker, Bose) i numer części wybity na etykiecie urządzenia. Jeśli na naklejce widnieją chińskie znaki lub brak informacji o marce, sprzęt najprawdopodobniej jest zamiennikiem, którego nie serwisujemy. W razie wątpliwości prześlij nam zdjęcia – zweryfikujemy to bezpłatnie.
Wyjmij urządzenie z samochodu, spójrz na naklejkę z numerami katalogowymi i logo producenta. Numer części (tzw. part number) ma zwykle postać: 8T0 035 223 T (Audi) lub A 212 900 45 02 (Mercedes Benz). Każde urządzenie ma taką tabliczkę znamionową.
Numery katalogowe umożliwiają identyfikację Twojego urządzenia. Jest to niezbędne do precyzyjnego określenia wstępnej wyceny terminu i kosztów wykonania usługi.
Jeśli to możliwe dołącz zdjęcie: front urządzenia z włączonym ekranem, tabliczka znamionowa z numerem części, miejsce montażu w aucie, gdy problem może dotyczyć instalacji. Dobre, nieporuszone zdjęcia skracają czas potrzebny na przygotowanie propozycji naprawy.
Tak. Po wstępnej analizie problemu otrzymasz orientacyjną cenę i warunki naprawy. Decyzja, czy nam ją zlecisz, należy wyłącznie do Ciebie.
Nie. W 95 % przypadków wystarczą zdjęcia i opis usterki. Sprzęt wysyłasz dopiero wtedy, gdy zaakceptujesz wstępną wycenę.
Zazwyczaj potrzebujemy do 24 godzin na przygotowanie wstępnej propozycji naprawy. Jeśli informacje są niewystarczające, poprosimy Cię o uzupełnienie danych, co może nieco wydłużyć proces.
Pełna diagnoza po otrzymaniu Twojego urządzenia (rozebranie, ekspertyza, weryfikacja) kosztuje 0 zł, jeśli zdecydujesz się na naprawę. Przy rezygnacji pobieramy opłatę 123 zł (kwota zawiera 23 % VAT) na pokrycie czasu serwisanta oraz logistykę powrotną.
Przy typowych usterkach trafiamy w ostateczny koszt z dokładnością ±10 %. Jeżeli w trakcie diagnozy wykryjemy ukryte uszkodzenia, natychmiast poinformujemy Cię o nowej kwocie i poprosimy o akceptację naprawy.
Jeśli po otrzymaniu propozycji naprawy, stwierdzisz, że termin lub cena Ci nie odpowiadają i zrezygnujesz z naprawy, zapłacisz wyłącznie 123 zł brutto (zawiera 23 % VAT). Kwota ta pokrywa diagnozę oraz logistykę zwrotną urządzenia.
Jeśli podczas diagnozy stwierdzimy, że naprawa jest technicznie niewykonalna – np. z powodu ukrytych uszkodzeń lub wcześniejszych, nieudanych ingerencji innego serwisu – zwrócimy Ci urządzenie na nasz koszt.
Cena zależy od modelu urządzenia i rodzaju usterki. Przy wielu standardowych problemach możemy zaproponować z góry ustaloną, stałą stawkę. W sytuacjach mniej typowych przedstawiamy orientacyjne widełki cenowe. Zawsze jednak staramy się podać przybliżony koszt już podczas pierwszego kontaktu.
Po akceptacji wstępnej wyceny otrzymasz e-mail z linkiem do formularza zgłoszenia naprawy, adresem do wysyłki. Dodatkowo zarezerwujemy dla Ciebie najszybszy możliwy termin rozpoczęcia ekspertyzy na miejscu.
To zależy od rodzaju usterki. W przypadku problemów z dźwiękiem, gdzie nie ma pewności, czy winne jest radio czy wzmacniacz, często prosimy o wysłanie obu urządzeń. Pozwala nam to na kompleksową diagnozę i wykluczenie problemów z komunikacją między modułami, co gwarantuje skuteczną ekspertyzę i naprawę.
Proces naprawy i logistyka
Zmniejszenie obaw klienta związanych z całym procesem, zwłaszcza z wysyłką. Ma pokazać, że wszystko jest proste, bezpieczne i zorganizowane.
Nasz proces naprawy jest prosty – zazwyczaj składa się z kilku kroków.
1.Kontakt i Identyfikacja: wysyłasz do nas zapytanie z opisem usterki i zdjęciami urządzenia.
2. Wstępna Wycena: na podstawie tych informacji przedstawiamy Ci propozycje naprawy (podamy typowe koszty naprawy i warunki gwarancji).
3. Wysyłka Sprzętu: po Twojej wstępnej akceptacji przesyłasz do nas urządzenie.
4. Ekspertyza i finalna Akceptacja: po otrzymaniu sprzętu przeprowadzamy szczegółową diagnozę i ostatecznie potwierdzamy koszty. Zawsze czekamy na Twoją finalną zgodę przed rozpoczęciem właściwej naprawy.
5. Naprawa i Testy: regenerujemy Twoje urządzenie w naszym serwisie.
6. Płatność i Odesłanie: po zakończonej naprawie wysyłamy fakturę pro forma do opłacenia, a po otrzymaniu płatności odsyłamy w pełni sprawny i przetestowany sprzęt.
Czas ekspertyzy i potwierdzenia kosztów to zazwyczaj 1-5 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas paczki. Sama naprawa po akceptacji kosztów jest zazwyczaj szybka. Zawsze staramy się, abyś jak najszybciej mógł cieszyć się sprawnym urządzeniem.
Prawidłowe opakowanie niemal eliminuje ryzyko uszkodzeń w transporcie. Pamiętaj o trzech prostych krokach:
1. Zabezpiecz urządzenie folią bąbelkową lub innym materiałem amortyzującym.
2. Włóż sprzęt do sztywnego kartonu i wypełnij wolne przestrzenie (papier, pianka, poduszki powietrzne), aby nie miał możliwości przesuwania się wewnątrz paczki.
3. Dołącz dane kontaktowe – najlepiej wydruk z formularza online lub kartkę z imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu, danymi do fv, adresem e-mail i zwrotnym.
Gwarancja i reklamacje
W zależności od urządzenia i usługi otrzymujesz gwarancję na okres od 6 do 36 miesięcy od daty fakturze. Informacja na jaki rodzaj usterki i czas udzielana jest gwarancja znajdziesz na dole faktury vat – w polu uwagi.
Szczegółowe informacje dostępne są na podstronie reklamacje i odstąpienie.
Gwarancja nie obejmuje ponownych usterek spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, takimi jak:
– zalanie lub zawilgocenie urządzenia po naprawie,
– korozja powstała w wyniku przedostania się wody lub wilgoci do wnętrza sprzętu,
– wszelkie szkody wynikające z niewłaściwego montażu lub użytkowania w warunkach o podwyższonej wilgotności.