Na czym polega i ile kosztuje regeneracja fabrycznych wzmacniaczy samochodowych?
W OEMatic przywracamy dźwięk w samochodach poprzez regenerację wzmacniaczy audio. Proces ten składa się z kilku kluczowych etapów, dzięki którym masz pewność, że po naprawie będziesz słuchał muzyki z taką jakością, jak w momencie zakupu auta. Ekspertyza, regeneracja, testowanie – jak to robimy, przeczytasz poniżej.
Jak wykonujemy ekspertyzę wzmacniacza?
Pierwszy, najważniejszy etap, to weryfikacja usterki w Twoim wzmacniaczu i potwierdzenie konieczności naprawy.
Z doświadczenia wiemy, że największy problem możesz mieć z poprawnie zdiagnozowaną usterką. Niestety, ale dla wielu warsztatów elektroniki samochodowej wyzwaniem będzie podanie 100% pewnej informacji, czy brak dźwięku w Twoim samochodzie spowodowany jest uszkodzonym wzmacniaczem. Na sprawdzenie jest kilka sposobów, ale jeżeli nie chcesz tracić czasu i pieniędzy (lub co niestety zdarza się często – serwis nie jest pewny swojej diagnozy), to ten etap możesz zlecić OEMatic. Jeżeli podejmujemy zlecenie regeneracji, to mamy do tego specjalne środowisko testujące. To zestaw okablowania i urządzeń, które symulując samochód, są w stanie uruchomić wzmacniacz poza autem. Na początku sprawdzamy stan płyty głównej wzmacniacza – pod kątem zawilgocenia lub uszkodzeń elektrycznych, a jeżeli kondycja wzmacniacza na to pozwala, to włączamy go i testujemy. Każda naprawa zaczyna się od tego etapu, to wtedy sprawdzamy, czy Twoje urządzenie jest w ogóle uszkodzone. Od teraz będziesz miał już pewność, czy faktycznie potrzebujesz skorzystać z naszej usługi regeneracji.
Co w przypadku braku usterki?
Jeżeli Twój wzmacniacz nie ma żadnej opisywanej lub możliwej do wystąpienia wady, to sprawny sprzęt odsyłamy przesyłką kurierską bez kosztów.
Dodatkowo podpowiemy Ci, na co zwrócić uwagę w samochodzie – co może powodować brak dźwięku w głośnikach.
Czy wszystkie wzmacniacze można naprawić?
Sytuacja, że sprzęt nie nadaje się do regeneracji zdarza się sporadycznie – urządzenie musi być tak skorodowane lub spalone, że nie rokuje szans na długie działanie po naprawie. W takich sytuacja proponujemy wymianę płyty głównej. To ostateczność, ale równie skuteczne rozwiązanie. Najważniejsze, abyś znów mógł cieszyć się dźwiękiem i mieć 12-miesieczną gwarancję, że wzmacniacz będzie grał jak nowy.
Na czym właściwie polega regeneracja wzmacniacza?
Regeneracja to usługa kompleksowa – znajdujemy przyczynę, przez którą wzmacniacz nie działa w danym momencie i to naprawiamy, ale również wymieniamy te elementy i sekcje, które lubią się psuć w danym modelu. Nawet takie, które wyglądają na sprawne, a wiemy, że wkrótce mogą sprawić problemy. Na początek czyścimy wzmacniacz z kurzu. Później elementy, które noszą ślady korozji lub zostały zakwalifikowane jako uszkodzone, zostają zdemontowane. Przed wlutowaniem nowych komponentów, płyta główna jest dodatkowo czyszczona. Cynujemy pady i skorodowane przelotki, rekonstruujemy przeżarte lub nadżarte ścieżki, dodatkowo zabezpieczamy lakierem UV. Na koniec usuwamy resztki topnika, a narażona na wilgoć elektronika zabezpieczona zostaje lakierem plastycznym.
Tylko takie całościowe, prewencyjne i zapobiegawcze podejście gwarantuje sprawne działanie przez długi czas.
Potwierdzeniem jakości naprawy jest zawsze 12-miesięczna gwarancja na cały wzmacniacz.
Sprawdź, jak konkretnie to regenerujemy — na przykładzie Logic7 z W221
Dla wielu osób może być to wręcz nie do uwierzenia, ale na poniższych zdjęciach jest cały czas ten sam wzmacniacz.
Kiedy etap testowania po naprawie jest niezbędny?
Odpowiedź na to pytanie jest jedna – zawsze. Ten moment jest tak samo ważny, jak pierwszy – ekspertyza. Po właściwej naprawie zabezpieczony powłoką plastyczną wzmacniacz przechodzi całościowy test działania. Weryfikujemy wszystkie kanały, jakość dźwięku oraz robimy diagnostykę komputerową. Ostatni etap to sprawdzenie, czy wzmacniacz prawidłowo się wyłącza. W ten sposób testujemy, czy wzmacniacz nie pobiera dodatkowego prądu (nie rozładuje akumulatora).
Ile trwa wykonanie kompleksowej usługi?
Ekspertyza Twojego sprzętu potrwa zazwyczaj 1-3 dni, po wyrażeniu zgody na naprawę, większość wzmacniaczy regenerujemy w ciągu 1-5 dni.
Czy po naprawie trzeba kodować wzmacniacz do auta?
Urządzenia firmy Bose oraz Bang & Olufsen produkowane dla Audi posiadają tak zwaną ochronę komponentu. Zabezpieczenie to polega na wpisaniu (w specjalny sposób) w program wzmacniacza m.in. numeru nadwozia auta. W przypadku usterki zawilgocenia lub przepięcia instalacji może dojść do uszkodzenia tej pamięci lub do zapisania się w niej błędów. Efektem będzie wpisanie w pamięć statusu ochrony komponentu na aktywny. Taka informacja pokazuje się podczas odczytu błędów ze wzmacniacza podczas diagnostyki komputerowej. Dodatkowo dźwięk słychać tylko z jednego głośnika lub strony.
Podczas finalnych testów, już po regeneracji, odczytujemy błędy i weryfikujemy czy ochrona jest aktywna. Włączoną blokadę możesz usunąć poprzez ponowne dopisanie wzmacniacza do auta. Można to zrobić w ASO lub w niezależnym serwisie (koszt ok. 300 zł).
Jakie są koszty regeneracji wzmacniaczy?
Procedura, metoda i czas naprawy są zawsze zbliżone do siebie, dlatego koszt tez możemy podać wstępnie (konkretna kwota zostanie potwierdzona po ekspertyzie).
Przykładowe ceny regeneracji:
- Wzmacniacze Logic7 produkcji Harman Becker w autach Mercedes Benz S klasa W221, CL W216: 2200 zł brutto
- Wzmacniacze Bose dla A6 C6, A8, Q7: 790 – 1230 zł brutto
- Wzmacniacze Bang & Olfusen / Lear z Audi np. A4, A5: 984 – 1230 zł brutto
- Wzmacniacze Bose z aut Porsche: 1476 zł brutto
- Wzmacniacze produkcji Harman Becker z nowych BMW: 1500 – 2200 zł brutto
- Wzmacniacze ASK z różnych modeli Porsche: 861 – 1230 zł brutto
Podstawową zasadą regeneracji elektroniki w OEMatic jest możliwość sprawdzenia działania przed i po naprawie.
Dlatego nigdy nie naprawiamy w „ciemno”, a Ty masz pewność, że jeżeli zlecisz regenerację, to efektem będzie wzmacniacz działający jak nowy.
Potwierdzeniem jakości naprawy jest zawsze 12-miesięczna gwarancja.
Chcesz bezpłatną wycenę naprawy, która przywróciła do działania setki nawigacji ?
lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100