Ostatnia aktualizacja: 14 października 2025
Definicja: Usterka zawieszania się na logo w radiach Honda Connect to permanentny błąd oprogramowania (tzw. bootloop), spowodowany uszkodzeniem danych w wewnętrznej pamięci eMMC. Uniemożliwia on pełne uruchomienie systemu, pozostawiając radio bezużytecznym.
Niezależnie od tego, czy na ekranie widać nieruchomy symbol Hondy, czy hipnotyzujące kółko, które kręci się bez końca – efekt jest ten sam. Prawdopodobnie znasz ten widok aż za dobrze.
To uczucie bezsilności, gdy całe centrum dowodzenia Twoim autem zamienia się w świecący bezużytecznie ekran. Próbujesz wszystkiego: resetu, odpięcia klemy akumulatora, ale jedyne co osiągasz, to narastająca irytacja, bo radio wciąż nie działa.
Właśnie dlatego specjalizujemy się w takich przypadkach. W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego Twoje radio Honda Connect się psuje i jak przeprowadzamy jego skuteczną regenerację (naprawa trwa zazwyczaj 2-5 dni, otrzymujesz 24 miesiące gwarancji, a całkowity koszt to 2460 zł brutto).
- Jak rozpoznać urządzenie Honda Connect?
- Objawy usterki – czy to na pewno Twój problem?
- Główna przyczyna awarii – dlaczego to się dzieje?
- Proces naprawy krok po kroku
- Koszt i warunki naprawy – podsumowanie
- Regeneracja vs Używka vs Nowe ASO – porównanie kosztów
- FAQ – Najczęściej zadawane pytania
- Odzyskaj sprawność swojego radia Honda Connect!
Jak rozpoznać urządzenie Honda Connect?
Przede wszystkim, identyfikacja radia jest kluczowa. Najpewniejszym sposobem jest weryfikacja producenta na etykiecie obudowy. Musi tam widnieć nazwa Fujitsu Ten lub Denso. Urządzenia te były montowane w wielu modelach Hondy, m.in.:
- CR-V
- Civic (w tym Tourer i Type R)
- HR-V
- Jazz
Szczegółowe numery katalogowe i kody produktu można porównać z tabelą, którą znajdziesz w naszym artykule o odkodowywaniu radii Honda.
Objawy usterki – czy to na pewno Twój problem?
Jeśli rozpoznajesz któryś z poniższych scenariuszy, to ten artykuł jest dla Ciebie.

1. Cykliczne resetowanie się (bootloop)
To najczęstszy objaw. Po włączeniu zapłonu na ekranie pojawia się logo Hondy, czasem z animacją ładowania („kręcące się kółeczko”), po czym ekran na chwilę gaśnie i cały proces zaczyna się od nowa. I tak w kółko. Radio nigdy nie przechodzi do menu głównego.
2. System zawieszony na logo
Ekran włącza się i wyświetla statyczne logo Hondy. Nie ma żadnej reakcji na dotyk ani przyciski. System jest „zawieszony” na ekranie powitalnym.
3. Niedziałające funkcje dodatkowe
Gdy radio wpadnie w pętlę, przestają działać również inne elementy:
- Nie można ustawić zegara na małym wyświetlaczu.
- Porty USB w schowku są martwe.
- Kamera cofania może się uruchamiać, ale często bez dynamicznych linii pomocniczych.
💡 PRO-TIP: Zanim wyślesz radio, sprawdź jedną rzecz!
Zdarza się, choć rzadko, że za zawieszanie się na logo odpowiada uszkodzone urządzenie podpięte do portu USB (np. pendrive, kabel do telefonu). Zanim zdemontujesz radio, odłącz absolutnie wszystko od portów USB i zrestartuj system. Czasem to proste działanie może rozwiązać problem!
Główna przyczyna awarii – dlaczego to się dzieje?
Winowajcą jest uszkodzenie danych w głównej pamięci urządzenia, tzw. eMMC NANDrive.
To zintegrowany dysk SSD, na którym zapisany jest cały system operacyjny radia. Najczęściej do uszkodzenia dochodzi podczas próby zapisu nowych danych – właśnie dlatego awaria często następuje po „niewinnej” zmianie szaty graficznej w ustawieniach lub podczas aktualizacji oprogramowania. W rezultacie pamięć ulega uszkodzeniu, system traci kluczowe pliki startowe i nie jest w stanie się załadować.

Ciekawostka techniczna: Czym jest pamięć eMMC?
Pamięć eMMC NANDrive (jak np. model GLS85VM1032B używany w tych radiach) to w pełni zintegrowany dysk twardy w jednej, małej obudowie. Łączy w sobie kontroler NAND i samą pamięć flash. Jest to rozwiązanie idealne dla systemów wbudowanych (jak radia samochodowe), gdzie liczy się mały rozmiar, energooszczędność i niezawodność. Niestety, jak każdy nośnik danych, ma swoją żywotność i jest wrażliwa na błędy zapisu. Źródło: Greenliant Systems

Proces naprawy krok po kroku
Nasz proces jest nastawiony na trwałe usunięcie przyczyny problemu. W sytuacji, kiedy pamięć jest fizycznie uszkodzona, to wymieniamy ją na nową.
Krok 1: Kontakt i wysyłka
Kontaktujesz się z nami, aby ustalić szczegóły. Otrzymujesz dane i bezpiecznie pakujesz, a następnie wysyłasz do nas zdemontowane radio.
Krok 2: Weryfikacja usterki
Po otrzymaniu przesyłki podłączamy Twoje radio do środowiska. Potwierdzamy występowanie usterki typu „bootloop” i informujemy Cię o kosztach do akceptacji naprawy.
Krok 3: Naprawa pamięci i aktualizacja
To najważniejszy etap całej operacji. Wymieniamy uszkodzoną pamięć eMMC na nową i programujemy ją stabilną, przetestowaną przez nas wersją oprogramowania. W cenie usługi aktualizujemy również mapy nawigacji do najnowszej dostępnej wersji.
Krok 4: Testy końcowe i odzyskanie kodu PIN
Po naprawie radio jest kompleksowo testowane – sprawdzamy działanie ekranu dotykowego, przycisków, napędu CD, GPS, WiFi i Bluetooth. Po naprawie radio prosi o 5-cyfrowy kod PIN – odczytujemy go i dostarczamy Ci go w cenie usługi. Więcej o tej metodzie pisaliśmy w artykule o odkodowywaniu radii Fujitsu Ten w Hondzie.
Krok 5: Bezpieczny powrót
Po pomyślnych testach i opłaceniu faktury, pakujemy w pełni sprawne i przetestowane urządzenie i odsyłamy je do Ciebie razem z odczyttanym kodem.
Koszt i warunki naprawy – podsumowanie
Oto kluczowe informacje o naszej usłudze w jednym miejscu:
- Całkowity koszt: 2460 zł brutto
- Czas realizacji: 2-5 dni roboczych
- Gwarancja: 24 miesiące
Regeneracja vs Używka vs Nowe ASO – porównanie kosztów
Zanim zaczniesz szukać używanego radia z niepewną historią, spójrz na opcje:
- Nasza regeneracja: 2460 zł brutto. Otrzymujesz pewność naprawy, nowe komponenty, 24 miesiące gwarancji, kod PIN i aktualne mapy (do wersji na jaką pozwala licencja w Twoim urządzeniu).
- Używane radio z aukcji: 500 – 3500 zł. To loteria. Kupujesz sprzęt z ryzykiem wystąpienia tej samej fabrycznej usterki, najczęściej z krótką gwarancją rozruchową (14 dni).
- Nowe radio (ASO Honda): ok. 12 000 – 15 000 zł. Koszt jest zaporowy i całkowicie nieopłacalny w przypadku kilkuletnich aut.
FAQ – Najczęściej zadawane pytania
Odzyskaj sprawność swojego radia Honda Connect!
Nie pozwól, by uszkodzone oprogramowanie odebrało Ci dostęp do nawigacji i multimediów. Zleć nam naprawę i ciesz się w pełni działającym radiem z 24-miesięczną gwarancją.
Skontaktuj się z nami, aby ustalić szczegóły wysyłki i przywrócić życie swojemu Honda Connect!