Na wstępie gratulujemy świadomości, iż fabryczne radio można ożywić. Usługa naprawy Comand NTG2 w OEMatic polega na regeneracji płyty głównej. Zdajemy sobie sprawę, iż hasło to, jest na tyle ogólne, iż wymaga dokładniejszego wyjaśnienia. Dziś chcemy przybliżyć Ci, naszą metodologię ożywiania jednostek Comand z Mercedesa. Nie ma znaczenia czy Twoja nawigacja ma duży czy też mały wyświetlacz. Omawiany problem dotyka każdy model produkcji Harman Becker określany jako NTG2 (High Unit). Dowiesz się, czym różni się kompleksowa regeneracja w OEMatic od wyrywkowej próby naprawy w innych serwisach oraz dlaczego nie warto kupować używanych jednostek.
Dlaczego Comand NTG2 szwankuje?
Musisz wiedzieć, iż zawieszanie się na logo, resetowanie się lub wyłączanie radia, to wynik usterki. Z rozmów z klientami wiemy, iż są też sytuacje, kiedy wadliwe radio w pełni się uruchamia. Zdarza się, że nawigacja włącza się i możesz mieć wtedy (złudne) wrażenie, że problem zniknął. Wytłumaczenie jest proste – uszkodzony Comand NTG2 jest podatny na zmianę temperatury i dlatego czasem działa. Ponowne schłodzenie lub nagrzanie się elementów powoduje powrót do pierwotnego problemu. Efektem skutecznej naprawy NTG2 jest trwałe i sprawne działanie radio nawigacji, bez względu na warunki pogodowe i czas jazdy samochodem.
Trzy typowe wady, które mogą Ci się przytrafić to:
- Comand NTG2 zawiesza się na logo Mercedesa po włączeniu,
- Comand NTG2 resetuje się cyklicznie (wyłącza i włącza w pętli, możesz słyszeć pracujący napęd CD/DVD),
- Comand NTG2 nie włącza się w ogóle (czarny ekran, brak treści na wyświetlaczu, pobiera prąd rzędu 0,5A- 0,8A, rozładowuje akumulator).
Wszystkie powyższe problemy mają wspólne źródło.
Przyczyną usterek w NTG2 są uszkodzone połączenia między elementami, układami i złączami systemowymi. Prawie zawsze występują również tak zwane zimne luty na procesorach.
Nieskuteczna naprawa na chwilę
Teoretycznie usługa mogłaby polegać na znalezieniu dokładnie jednego uszkodzonego elementu i jego naprawieniu. Po takim zabiegu nawigacja może nawet będzie się włączać.
Niestety, jest to naprawa chwilowa i nieskuteczna.
Dlaczego? Ponieważ po krótkim czasie problem powróci.
Dla Ciebie takie zachowanie się radia byłoby prostym sygnałem — naprawa była wykonana bez powodzenia. Radio ponownie zawiesza się, resetuje lub nie włącza się w ogóle.
Oczywiście, to nie wcześniej poprawiony element lub obszar płyty będzie generować problem, ale te sekcje i połączenia, które wcześniej choć powinny, nie zostały prewencyjnie zregenerowane.
Możesz się zastanawiać — skąd wiemy, które części radia trzeba naprawić? Wiedzę o tym, zdobyliśmy po wykonaniu szeregu takich napraw.
Serwis bez gwarancji i na krótko
W rozmowach z klientami często słyszymy, że potrzebują „szybkiej naprawy sprzętu, bez gwarancji, bo auto idzie do sprzedania”. W OEMatic nie idziemy na skróty i nie naprawiamy „na chwilę”, nie przyjmujemy w ogóle takich zleceń. Wykonujemy tylko i wyłącznie całościowe regeneracje, zawsze dając gwarancję na usługę.
Oczywiście, zanim rozpoczniemy regenerację, potwierdzamy usterkę i warunki wykonania naprawy.
Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik jak zaoszczędzić czas i samemu zweryfikować gdzie leży problem:
Kompleksowa regeneracja Comand NTG2 z Mercedesa
Znasz już powody, przez które Twój Comand szwankuje, czas na informacje, na czym polega skuteczna naprawa.
W OEMatic naprawiamy dokładnie to, co jest uszkodzone w danym egzemplarzu oraz prewencyjnie zabezpieczamy wszystkie elementy podatne na uszkodzenie. Ten skomplikowany proces nazywamy regeneracją. Tylko taka kompleksowa forma naprawy, daje efekt w postaci długiego i sprawnego działania urządzenia.
Dlatego przy wycenie podajemy Ci konkretny czas potrzebny na regenerację, długość gwarancji oraz całkowite koszty ożywienia Comanda.
Zakup używanej jednostki nawigacyjnej
Może Ci się wydawać, iż alternatywą do naprawy będzie zakup drugiego, używanego urządzenia. O ile znajdziesz Comand NTG2 z takimi samymi numerami katalogowymi (będący w dobrym stanie wizualnym), uporasz się z kodowaniem (np. kupisz radio skonfigurowane do wzmacniacza, którego nie masz w samochodzie), to co najwyżej będziesz miał działające radio przez krótki czas. Niestety, te systemy mają już nawet 15 lat i zimne luty, prędzej czy później dosięgną i Twojego Comanda. Wielokrotnie mieliśmy okazję naprawiać po dwie jednostki dla jednego klienta — używany pograł tylko chwilę i przywracaliśmy do życia oba egzemplarze.
Podsumowując: wiemy, co i gdzie się psuje, a skuteczna regeneracja radio nawigacji Comand NTG2 z aut Mercedes Benz to nasza specjalizacja.
Jeżeli zależy Ci na długim i sprawnym działaniu systemu audio, to jedynym wyjściem dla Ciebie, jest gruntowna i całościowa regeneracja jednostki Comand NTG2. Skontaktuj się z nami.