Jak samemu potwierdzić usterkę nawigacji Comand NTG2 w Mercedesie?

serwis ntg2 comand

Naprawa zawieszającego się na logo, resetującego lub całkowicie niewłączającego się systemu Comand NTG2 to typowa usługa, którą wykonujemy w OEMatic. Niestety, dość często klienci nie wiedzą gdzie leży problem. Czy to Comand jest uszkodzony i należy go naprawić, czy też inny moduł w aucie szwankuje? Metoda na szybką diagnozę jest prosta i wymaga tylko kilku kroków. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko zaoszczędzisz czas i pieniądze na diagnostykę, ale przede wszystkim upewnisz się, że to właśnie Comand jest uszkodzony.

Magistrala MOST

W Twoim Mercedesie poszczególne moduły komunikują się ze sobą po światłowodzie, a cały system działa na zasadzie pierścienia. Wyobraź sobie, że radio nawigacja Comand, zmieniarka, sterownik telefonu i wzmacniacz połączone ze sobą w ten sposób, iż dane przepływają z jednego do drugiego, tworząc obieg zamknięty. Jeżeli, któryś z modułów jest popsuty, to dane nie są przesyłane do kolejnego — obwód jest uszkodzony, otwarty. Efektem końcowym są anomalia w działaniu Twojej nawigacji. Teraz już wiesz, że zawieszanie się Comand NTG2 i logo na ekranie nie zawsze musi być spowodowane usterką samej jednostki centralnej.

Test na zamkniętym światłowodzie

Metodą na szybką weryfikację, czy Twój Comand ma usterkę, jest odłączenie oryginalnego przewodu światłowodowego i podłączenie w jego miejsce pętli. To nic innego jak kawałek przewodu, dzięki któremu radio myśli, że cały pierścień most działa w porządku.

Procedura weryfikacji usterki

Test z zamkniętym światłowodem składa się z następujących kroków:

  • demontaż jednostki Comand
  • odłączenie wtyczki zasilającej (to w jej skład wchodzi przewód światłowodu)
  • wypięcie małej wtyczki ze światłowodem, podpięcie w jej miejsce pętli MOST
  • ponowne podłączenie całej zmodyfikowanej wtyczki i test urządzenia.
diagnostyka ntg2

Wtyczka z oryginalnym światłowodem

 

Metoda na diagnozę MOST

Pętla światłowodu potrzebna do diagnozy

 

Diagnoza Comand NTG2

Wtyczka zasilania z założoną pętlą MOST

Jeżeli w tym momencie sprzęt działa poprawnie — widzisz menu, możesz przełączać między stacjami radiowymi, nic się nie resetuje ani nie zawiesza, to Twój Comand NTG2 jest sprawny i musisz szukać usterki w innych modułach. Jedyną wadą w tym momencie jest brak dźwięku (bo przecież pominąłeś wzmacniacz).

Nawigacja zawiesza się nawet z pętlą

W sytuacji, gdy problem jest nadal i system nie chce poprawnie działać — masz potwierdzenie. Twój Comand NTG2 jest popsuty i nadaje się do naprawy. 

Skuteczna naprawa to regeneracja urządzenia —  tylko taka forma naprawy daje szanse na długie i poprawne działanie. Tak właśnie wygląda serwis NTG2 w OEMatic. Reanimujemy uszkodzone elementy oraz te, które potencjalnie popsują się w przyszłości. To, co ulega awarii, wiemy po szeregu wykonanych napraw. Dlatego taką formę naprawy nazywamy regeneracją.

Dalsza diagnostyka magistrali

Taką samą metodę na diagnozę możesz zastosować dla kolejnych elementów w aucie. Po kolei odpinaj sterowniki i zapętlaj światłowód. Do momentu aż znajdziesz uszkodzony element.

Gdzie kupić pętlę?

Jeżeli nie masz lub nie możesz znaleźć i kupić zworki światłowodu pasującej do Twojego Mercedesa zadzwoń do OEMatic. Na hasło „pętla” możemy Ci pomóc również w tej sytuacji.

Gniazda w Comand NTG2

Gniazda zasilania i anten w systemie NTG2

 

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym