Przejdź do treści

Dlaczego NTG5*1 Audio20 nie włącza się w ogóle?

Mercedes NTG5*1 CD Audio20

Z naszych rozmów z klientami wynika, iż największe wątpliwości w przypadku uszkodzonego NTG5*1 (lub jak wolisz NTG5.1) Audio20, budzą dwie obawy. Pierwsza — czy w ogóle da się serwisować takie systemy, a druga — czy po skutecznej reanimacji nawigacji, trzeba będzie jeszcze wydawać dodatkowe pieniądze na dopisanie do auta. Nic dziwnego, że możesz mieć takie obiekcje. Firm, które podejmują się napraw takich jednostek centralnych z Mercedesa, jest garstka. W OEMatic naprawiamy 95% urządzeń NTG5*1 Audio20 z usterką „nie włącza się w ogóle” bez ponownej konieczności kodowania do auta. Co psuje się najczęściej i jak wyglądają typowe objawy — to temat tego artykułu.

Jak zawsze zaczniemy od poprawnej identyfikacji systemu, bo chcemy, abyś był pewien, że opisywane problemy dotyczyć mogą Twojej nawigacji.

Jak rozpoznać NTG5*1 Audio 20?

Istnieje kilka metod na weryfikację:

  1. Producent. Na naklejce znamionowej urządzenia znajdziesz logo firmy Panasonic.
  2. Numer seryjny. Ten unikalny ciąg cyfr zaczyna się zawsze od PA1431, PA1432 lub PA1433.
  3. Model. W polu Model.: widzisz NTG5*1 CD lub NTG5*1 BASE.
  4. Numer referencyjny. Zaraz za Ref. no. znajdziesz CN-MP.. , CN-SP.. lub CQ-SP..
  5. Funkcja nawigacji. Urządzenia z cyframi 520 na naklejce to wersja bez nawigacji (NTG5*1 BASE) , wersja z 522 (NTG5*1 CD) prowadzi do celu z mapami firmy Garmin.
  6. Twoje Auto. Posiadasz Mercedesa klasy: A, B, E, ML, SLC, GLA lub CLA. Auta produkowane od 2015 do 2019.
  7. Numer katalogowy. Tutaj zakres jest duży — poniżej małe zestawienie najczęściej spotykanych wersji:
A 166 900 65 17, A 166 901 37 02, A 212 902 34 11, CN-MP64F0AED, 522 PA1432, NTG5*1 CD
A 246 900 23 18, A 246 901 11 06, A 176 902 59 01, CN-MP55F0AEC, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 26 17, A 246 901 11 06, A 117 902 58 01, CN-SP16E0AEA, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 38 18, A 246 901 11 06, A 176 902 85 01, CN-MP55F0AED, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 47 16, A 246 901 73 03, A 212 902 34 11, CN-MP54F0AED, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 48 19, A 246 901 11 06, A 172 902 90 07, CN-SP16E1AEC, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 49 15, A 246 901 71 03, A 218 902 59 03, CQ-SP54F0AEA, 520 PA1431, NTG5*1 BASE
A 246 900 51 15, A 246 901 73 03, A 218 902 59 03, CN-MP54F0AEA, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 57 19, A 246 901 25 07, A 172 902 94 07, CN-SP16E2AEB, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 71 19, A 246 901 11 06, A 172 902 90 07, CN-SP16E1AEE, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 77 15, A 246 901 71 03, A 218 902 26 04, CQ-SP54F0AEC, 520 PA1431, NTG5*1 BASE
A 246 900 78 18, A 246 901 11 06, A 172 902 14 07, CN-SP16E1AEA, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 88 19, A 246 901 25 07, A 172 902 32 08, CN-SP16E2AEC, 522 PA1433, NTG5*1 CD
A 246 900 99 16, A 246 901 11 06, A 176 902 88 00, CN-MP55F0AE , 522 PA1433, NTG5*1 CD

Typowe usterki NTG5*1 Audio20

Nasi klienci tak opisują problemy z tymi urządzeniami:

  • Najpierw urządzenie włączało się po jakimś czasie, potem było coraz to gorzej. Teraz ekran jest cały czas czarny, nie wciąga CD, ale wentylator jeszcze chodzi.
  • Nawigacja włączała się po około 30 minutach, ale teraz w ogóle się nie włącza. Brak głosu i obrazu, a w liczniku ekran wyświetla tylko linie w menu „podróż, telefon i nawigacja”.
  • NTG5*1 włącza się tylko na chwilę i wyświetla logo i następuje restart — i tak w kółko to samo.
  • Ekran jest czarny, nic się nie pojawia — nie włącza się w ogóle.

W rezultacie wspólną cechą wszystkich usterek jest słyszalny szum wentylatora. Dodatkowe problemy, jak nie działająca klawiatura, nie działający przycisk eject, uszkodzony mechanizm cd, czy brak funkcji nawigacji, choć zdarzają się sporadycznie, to też są naprawiane w OEMatic.

 

Płyta główna nawigacji NTG5*1 CD

 

NTG5*1 Audio20 nie włącza się w ogóle.

Już wiesz, jak potocznie mówi się na Twoją jednostkę centralną, porównałeś typowe usterki i wszystko się zgadza. Dlaczego zatem NTG5*1 nie działa w ogóle? W większości przypadków problem generuje usterka w pamięci wewnętrznej urządzenia — zazwyczaj jest to wada sprzętowa (defekt kości pamięci) i programowa (błędy softwarowe w pamięci). Jeżeli nawet uszkodzenie jest na tyle poważne, iż wymaga wymiany scalaka, to taką naprawę wykonujemy z zachowaniem oryginalnych danych radia (kodowania). Jest to ważne, ponieważ tak naprawione urządzenie działa na zasadzie plug and play. Po naprawie po prostu montujesz w samochodzie i ponownie używasz radionawigacji. Podsumowując, 95% napraw kończy się w ten sposób — nie musisz ponosić dodatkowych kosztów adaptacji. A co z pozostałym 5% uszkodzonych urządzeń? W takich sytuacjach po naprawie w OEMatic pomożemy znaleźć Ci odpowiedni serwis, który zgra ponownie działające NTG5*1 Audio20 z Twoim Mercedesem.

Jesteś ciekaw, co psuje się w starszych modelach? Polecamy przeczytać 10 typowych usterek nawigacji Comand NTG4 oraz NTG4.5 lub strzały, stuki i trzaski w Mercedesie W204 z nawigacją Comand NTG4. Ponad wszystko, choć systemy Audio 20 czy Comand lubią się psuć, to mamy skuteczne metody na ich reanimację.

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę NTG5*1.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym