Przejdź do treści

Czy jest ratunek na strzały, buczenie i trzaski w głośnikach w RNS 510?

Aktualizacja: 9.12.2025 (treść, warunki)

Definicja: Usterka radia nawigacji RNS 510 (VW / Seat / Skoda), objawiająca się nagłymi strzałami w głośnikach, buczeniem basowym lub rozładowywaniem akumulatora, jest niemal zawsze spowodowana awarią układu zasilania na płycie głównej. Prąd zaczyna pulsować, co powoduje przerwy w układach zasilania i rozładowanie kondensatorów.
W efekcie słyszysz strzał, buczenie lub trzaski. Problem dotyczy wszystkich wersji RNS 510 wyprodukowanych w latach 2008-2016.

Słyszysz nagły strzał w głośnikach. Jak petarda. Czasem przy zamykaniu drzwi, czasem przy włączeniu zapłonu. Innym razem buczenie basowe przez 2-3 sekundy. A rano? Rozładowany akumulator.

Ten dźwięk z głośników potrafi wystraszyć. Tym bardziej że może się wydobyć nawet z zamkniętego auta – parkujesz pod blokiem, nagle bang z wnętrza.

Za RNS 510 zapłaciłeś kilka tysięcy. A teraz strach włączyć zapłon.

W tym artykule pokażemy Ci jakie są objawy tej usterki i co musisz zrobić, żeby znów cieszyć się fabrycznym dźwiękiem w samochodzie. Naprawa trwa 1-3 dni. Koszt to 984 zł brutto z odesłaniem kurierem.

Przyjmujemy do naprawy każdą wersję RNS 510 – VW, Seat i Škoda. I każdą regenerujemy tak, że otrzymujesz 24 miesiące gwarancji. To coś, czego nie zaoferuje żaden sprzedawca używanej części z internetu.


Identyfikacja: Jak rozpoznać RNS 510?

RNS 510 to jednostka z dużym ekranem dotykowym i wejściem na karty SD na samym środku pod ekranem. Występuje pod różnymi nazwami handlowymi w całej grupie VAG.

Przedni panel radia nawigacji RNS 510 z przyciskami RADIO MEDIA MAP NAV w VW Seat Skoda
Tak wygląda przedni panel RNS 510 – rozpoznasz go po przyciskach RADIO, MEDIA, MAP, NAV

Dane identyfikacyjne

Niezależnie od logo przy starcie, w środku to ta sama konstrukcja podatna na usterkę zasilania.

  • Volkswagen: Model RNS 510. Najpopularniejszy w Passacie B6/B7, Tiguanie, Touranie, Golfie, Sharanie.
  • Škoda: Model Columbus. Montowany w Octavii II, Superbie II, Yeti.
  • Seat: Model Media System. Spotykany w Alhambrze, Leonie, Altei.

Numery części (Part Number)

Sprawdź naklejkę na górnej lub bocznej obudowie. Jeśli Twój numer zaczyna się od tych cyfr, ten artykuł jest dla Ciebie:

  • 1T0 035 680… (i kolejne litery: A, B, C, D, F, H, P, R…)
  • 3T0 035 680… (wersje dla Škody)
  • 7E0 035 680… (wersje dla Transportera/Multivana)
  • 3C8 035 680… (wersje dla VW CC)

Usterka dotyczy wszystkich wersji – od pierwszych modeli z 2008 roku, po ostatnie wersje z dyskiem SSD i ekranem LED (końcówki numerów P, R, T).

Lata produkcji: 2008-2016

Jeśli nie jesteś pewien czy to RNS 510, wystarczy zrobić zdjęcie przedniego panelu i wysłać do nas – zweryfikujemy model

Objawy usterki RNS 510

Jeśli słyszysz strzały z głośników (nawet przy wyłączonym aucie) lub radio wpada w pętlę resetów – radio wymaga regeneracji.

1. Strzały, huki i buczenie w głośnikach

Słyszysz regularne stukanie w głośnikach. Basowe. Głośne.
Raz na sekundę. Dudnienie które nie ustaje nawet po wyłączeniu zapłonu.

  • Kiedy: Często zaraz po otwarciu drzwi (wybudzenie auta), przy wkładaniu kluczyka, a nawet w trakcie jazdy (np. przy hamowaniu).
  • Konsekwencje: Huk jest tak głośny, że potrafi wystraszyć kierowcę i pasażerów. Dźwięk ten (przypominający zwarcie) pojawia się niezależnie od ustawionej głośności radia.

2. Resetowanie się (bootloop) i migający ekran

  • Widzisz logo powitalne („Welcome to Volkswagen” / „Skoda”), po czym ekran gaśnie.
  • Słychać pracę napędu DVD, wentylatora, czasem cichy trzask w głośnikach.
  • Cykl powtarza się w nieskończoność lub radio wyłącza się całkowicie (czarny ekran, brak podświetlenia przycisków).

3. Rozładowywanie akumulatora

Najgroźniejszy objaw, bo niewidoczny na pierwszy rzut oka. Uszkodzony układ zasilania powoduje, że RNS 510 nie wyłacza się do zera po zamknięciu samochodu.

  • Pobór prądu skacze („pływa”) w zakresie 0,14 A – 0,5 A.
  • Efekt? Rano auto nie odpala. Wielu kierowców wymienia akumulator na nowy, nie wiedząc, że winowajcą jest nawigacja.

Rozpoznajesz któryś z tych objawów? Nie czekaj, aż laweta zabierze Ci auto przez rozładowany akumulator. Odłącz bezpiecznik radia i zleć naprawę.

Dlaczego RNS 510 strzela w głośnikach?

To wada sprzętowa układu zasilania, a nie problem z oprogramowaniem czy końcówką mocy. Aktualizacja systemu nie naprawi fizycznie uszkodzonej płyty.

Przyczyna usterki (dlaczego tak się dzieje?)

Wiele osób myśli, że głośne strzały to wina uszkodzonej końcówki mocy (wzmacniacza). To mit.

Z biegiem lat dochodzi do degradacji połączeń i komponentów sekcji zasilania. Prąd zaczyna „pulsować”, co powoduje nagłe przerwy w zasilaniu procesora i układów audio. W momencie takiego skoku napięcia, ładunek zgromadzony w kondensatorach zostaje gwałtownie „przepchnięty” na głośniki.

To właśnie to zjawisko fizyczne słyszysz jako charakterystyczny, głośny TRZASK, strzał lub uderzenie basu. To nie jest dźwięk muzyki – to dźwięk niestabilnego prądu.

Płyta główna radia nawigacji RNS 510 Continental
Płyta główna radio nawigacji RNS 510 Continental – widok od spodu

MIT: „Wgram nowy soft i naprawię”

Często trafiamy na urządzenia, które klienci próbowali naprawić poprzez aktualizację oprogramowania (firmware).

Nie trać czasu na takie rozwiązania.

  1. Usterka jest fizyczna (sprzętowa), żaden program/kod jej nie naprawi.
  2. Próba aktualizacji przy niestabilnym zasilaniu często kończy się uszkodzeniem płyty głównej.
  3. Nie daj się nabrać na oferty „naprawy trzasków przez aktualizację” – to strata Twojego czasu i pieniędzy.

Jak wygląda proces naprawy RNS 510 ?

W 99% przypadków skutecznie regenerujemy płytę główną w ciągu 1-3 dni roboczych, zachowując Twoje ustawienia i kodowanie.

1. Zgłoszenie i darmowa wysyłka

Wypełniasz krótki formularz na naszej stronie.

2. Weryfikacja usterki

Gdy RNS 510 trafi na nasz stół, podłączamy go pod zasilacz laboratoryjny. Weryfikujemy pobór prądu. Sprawdzamy, czy prąd „pływa” w charakterystycznym zakresie 0,14 A – 0,5 A (typowe dla tej usterki) lub czy występują skoki napięcia powodujące strzały.

Jeżeli posiadasz nagłośnienie Dynaudio to trzaski i strzały nie musza oznaczać usterki wzmacniacza, a RNS 510.

3. Regeneracja układu zasilania

Nie wymieniamy całej płyty na „używaną z innego auta” (która zaraz też się zepsuje). Regenerujemy Twoje fabryczne radio nawigacje, eliminując wadliwe elementy i poprawiając fabryczne luty. Dzięki temu zachowujemy oryginalne kodowanie VIN, mapy i ustawienia.

W nowszych modelach radio nawigacji grupy VAG występuje podobny problem. Jednostka MIB ze schowka z czasem robi się całkowicie głucha..

4. Testy obciążeniowe

Po naprawie urządzenie trafia na stół testowy (symulator auta). Sprawdzamy:

  • Stabilność pracy (brak resetów).
  • Dźwięk (brak trzasków przy włączaniu/wyłączaniu).
  • Pobór prądu w spoczynku (musi spaść do zera/minimum, by nie rozładować akumulatora).

Na czym polega naprawa wysyłkowa radia, nawigacji i wzmacniacza samochodowego znajdziesz w sekcji wyśij do naprawy.


Koszt naprawy RNS 510, czas i gwarancja

Szczegóły oferty

Cena naprawy984 zł brutto (z 23% VAT)
Wysyłka zwrotnaWliczona w cenę (0 zł)
Czas realizacji1-3 dni robocze (często wysyłamy w 24h)
Gwarancja24 miesiące (pisemna)


FAQ – Pytania o RNS 510

Odpowiedzi na najczęstsze wątpliwości kierowców VW, Skody i Seata.


OEMatic
Na podstawie 339 recenzji
Szybki i profesjonalny kontakt z serwisem. Ekspresowa diagnostyka. Wzmacniacz po naprawie działa jak nowy. Serwis wykonany w ciągu 3 dni z wysyłką zwrotną. Transparentny proces naprawy. Polecam 😉
Polecam serwis OEMatic, od wysłania radia do serwisu i zamontowania z powrotem w moim samochodzie minęły 3 dni.
Radio z Mercedes ML W164 2007 NTG2 BE 6089, usterka zdiagnozowana ekspresowo, naprawa wykonana równie szybko.
Kontakt z Panem Tomaszem świetny, informacje od serwisu odnośnie postępów naprawy wysyłane na bieżąco, zdecydowanie jest to serwis, od którego inne mogą się uczyć.
Oczywiste 5 gwiazdek odemnie.
5 gwiazdek to za mało..
Firma OEMatic w trybie ekspresowym rozwiązała problem z niedziałającym portem USB (naprawa płyty głównej) w fabrycznej nawigacji od samochodu Kia Sportage. Polecam serdecznie.
Radio oraz wzmacniacz z KIA Sportage działa jak dawniej.
Profesjonalne podejście do klienta i rzeczy powierzonych, naprawa przebiegła szybko i sprawnie. Polecam serdecznie.
Usługa odkodowania fabrycznego radia Alfa Romeo, gdzie ASO niestety umyło ręce. OEMatic rozwiazał sprawę w trybie expresowym, w przystępnej cenie.Bardzo Dobra Robota 😃👍
Polecam, radio odblokowane w jeden dzień. Bardzo dobry kontakt, szybka odpowiedź na wszelkie pytania.
Skoda Octavia gen 3 brak dźwięku z głośników po przez podłączenie z bt, USB, CD, radio, napisałem do pana Tomasza od razu tak na prawdę problem rozwiązany zimne luty. Radio wysłane i potwierdzenie w 100% zimne luty naprawa z wysłaniem 2-3 dni po podłączeniu do samochodu problem został rozwiązany dźwięk z głośników gra na nowo. Polecam każdemu
Pacjent W204 2012r - radio w losowych momentach odcina dźwięk, czasami ma problemy podłączyć się przez bt z telefonem, czasami słychać dochodzące "strzały" z głośnika
W ostatnim czasie musiałem odpinać klemę gdyż głośnik strzelał nawet po zgaszeniu oraz zamknięciu pojazdu.
Wykonałem telefon do Pana Tomasza celem ustalenia szczegółów oraz ewentualnej przyczyny usterki - winowajcą może być radio albo wzmacniacz, więc zdecydowałem się wysłać obie rzeczy do naprawy.
Po dotarciu sprzętu do serwisu otrzymałem telefon z informacją oraz wyceną naprawy - winny jest wzmacniacz - radio w tym przypadku zostało również sprawdzone i nie wykazywało usterek.
Radio po naprawie wzmacniacza gra jak marzenie! Sprzęt po naprawie otrzymałem na testy w aucie. Po testach i przejechaniu 400km w deszczu czy też słońcu zero problemów które występowały przed naprawą. Mam wrażenie że radio gra nawet lepiej niż wcześniej i bass jest bardziej żywy 😃
Polecam każdemu! Sprzęt oddany w bardzo dobre oraz profesjonalne ręce, które służą pomocą na każdym kroku. Kontakt również super! Pan Tomek sam wyszedł z inicjatywą aby wysłać nr VIN celem weryfikacji czy inne podzespoły audio w aucie też należy sprawdzić. Szkoda że Google oferuje tylko 5 gwiazdek bo firma zasługuje na więcej.
Pełen profesjonalizm na każdym etapie.
Od dłuższego czasu walczyłem z uporczywym problemem w moim VW Passat B8– radio samochodowe notorycznie gubiło dźwięk. Na szczęście trafiłem do OEMatic Car Media Lab i to był strzał w dziesiątkę!
Od pierwszego kontaktu widać było profesjonalizm i ogromną wiedzę na temat fabrycznych systemów audio. Szybka diagnoza i jeszcze szybsza (i co najważniejsze: SKUTECZNA!) naprawa! Efekt? Radio gra krystalicznie czysto, bez żadnych przerw czy zaników. Czuć, że usterka została usunięta u źródła, a nie tylko chwilowo zamaskowana.
Jeśli macie jakiekolwiek problemy z fabrycznym nagłośnieniem, nawigacją czy radiem w swoim aucie (zwłaszcza VW, Audi, Skoda!), to zdecydowanie polecam OEMatic Car Media Lab. To prawdziwi eksperci!
Świetna firma pomogą wam w każdej sytuacji jeśli chodzi o nawigację.
Dwie firmy z województwa małopolskiego tu gdzie mieszkam zasugerowały mi wymianę urządzenia, w autoryzowanym serwisie koszt usunięcia usterki 1400 ,- a oni pomogli mi to naprawić i to przez telefon 😃

O autorze tego artykułu

Artykuł przygotowany przez zespół techniczny OEMatic. Specjalizujemy się w zaawansowanej elektronice samochodowej grupy VAG. Przez lata naprawiliśmy setki nawigacji RNS 510, poznając tę konstrukcję do ostatniej śrubki. Dzięki temu oferujemy skuteczność na poziomie 99% i 2-letnią gwarancję, której nie znajdziesz u sprzedawców używanych części.


Zleć naprawę RNS 510

Przestań ryzykować rozładowaniem akumulatora i stresem za kierownicą.

Nie czekaj, aż kolejny „strzał” uszkodzi głośniki lub rano nie odpalisz auta do pracy. Wypełnij formularz, zamówimy kuriera i w ciągu 3 dni odeślemy Ci w pełni sprawne urządzenie.

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100