Czy jest ratunek na strzały, buczenie i trzaski w głośnikach z nawigacją RNS 510?

Radio nawigacja RNS 510

Zdarza się, że podczas pracy radio nawigacja zawiesza się kompletnie. Ekran wyłącza się, radio przestaje reagować na przyciski. Z głośników słychać jednostajny basowy trzask, buczenie lub wręcz strzały. Nie pomaga nawet wyjęcie kluczyka.
Nawigacja potrafi w ogóle się nie uruchamiać, a pobór prądu skacze wtedy od 0 do 0,5 ampera. Czasami radio zdoła pracować przez kilka dni bez zarzutu, ale prędzej czy później problem powraca i anomalia dźwięku w głośnikach są nie do wytrzymania. Tak właśnie wygląda opis najpopularniejszej usterki w radio nawigacji RNS 510 – strzałów, buczenia i trzasków w głośnikach.

Dlaczego RNS 510 strzela w głośnikach?

Ten uciążliwy problem dotyka każdej wersji RNS 510, nawet najnowszych egzemplarzy z literką R na końcu numeru katalogowego. Niezależnie czy to wersja dla Volkswagena, Seata czy Skody (Columbus) jest to wada sprzętowa i nie daj się nabrać na oferty naprawy przez aktualizację programu. Wgrywanie nowej wersji software, to tylko zbędna strata Twojego czasu i pieniędzy. Nie jest to też wina słynnej końcówki mocy, pomimo iż dźwięk usterki jest tak nieprzyjemny, jakby coś wybuchało w nawigacji.

Jak wygląda proces naprawy RNS 510 ?

Metoda pozbycia się trzasków jest prosta:

  • wysyłasz sprzęt pocztą lub kurierem do OEMatic w Sochaczewie (nie zapomnij włożyć danych kontaktowych)
  • najczęściej naprawiamy urządzenie w ciągu 1-3 dni od otrzymania przesyłki
  • odsyłamy kurierem DPD (za pobraniem lub jeżeli wolisz po wpłacie na konto)
  • odbierasz ożywioną nawigację i znów cieszysz się dźwiękiem w aucie (faktura, która jest pod listem przewozowym to gwarancja na usługę).

Po naszej naprawie sprzęt działa po prostu tak jak kiedyś, a wszystko odbywa się szybko, sprawnie i bez dużego wysiłku z Twojej strony.

RNS 510 tylne gniazda zasilania
RNS 510 tylne gniazda zasilania

Czy po naprawie będzie potrzebne kodowanie nawigacji do samochodu?

Już wiesz, że strzały w głośnikach to usterka sprzętowa – nie ma powodu aktualizować programu urządzenia, a tym bardziej zmieniać kodowanie (takie parametry jak informacja czy masz wzmacniacz, kamerę cofania lub sterowanie z kierownicy). Jedynie co będziesz potrzebował to 4-cyfrowy kod pin, ale ten otrzymasz w cenie usługi.

Ile gwarancji otrzymasz na naprawę tej wady?

W OEMatic naprawa tej standardowej usterki jest tak skuteczna, iż zawsze kończy się 12-miesięczną gwarancją.

Zazwyczaj cała operacja naprawy trwa 2-3 dni robocze.

Jeżeli dodatkowo masz problem z brak komunikacji po CAN, podświetlenia przycisków to sprawdź ten artykuł:

Szybko i bezpłatnie wyceń naprawę sprzętu.

lub zadaj pytanie: info@oematic.pl / +48 603 443 100

Udostępnij ten artykuł swoim znajomym