Aktualizacja: 14.11.2025 (treść)
System Audi RMC (znany również jako Cnct Nav lub Nav Plus) to radio nawigacja montowana w modelach Audi A1, Q3 oraz A6 C7. Niestety, właściciele tych pojazdów regularnie zgłaszają problemy z popsuty systemem info rozrywki. Jeśli Twoje Audi RMC nie włącza się, zawiesza się na logo lub resetuje cały czas – jest na to rozwiązanie.
Problem jest powszechny, a rozwiązanie trudne do znalezienia. Większość serwisów elektronicznych odmawia przyjęcia RMC do naprawy, tłumacząc się brakiem specjalistycznego środowiska testowego. Warsztaty samochodowe proponują wyłącznie wymianę na używane urządzenie, co wiąże się z wysokimi kosztami – nie tylko samego modułu, ale także koniecznej adaptacji do pojazdu.
W OEMatic specjalizujemy się w naprawie wszystkich wersji Audi RMC. Nasze regenerowane jednostki działają bez potrzeby dodatkowego kodowania do samochodu, co znacznie obniża koszty i czas naprawy.
- Jak rozpoznać radio nawigację Audi RMC?
- 3 najczęstsze usterki Audi RMC – przyczyny i objawy
- Jakie wersje RMC produkuje Delphi? Radio czy nawigacja?
- Dlaczego warto naprawić, a nie wymieniać Audi RMC?
- FAQ – najczęściej zadawane pytania o usterki Audi RMC
- Podsumowanie – Audi RMC można skutecznie naprawić
- Przydatne artykuły o naprawie elektroniki Audi:
Jak rozpoznać radio nawigację Audi RMC?
Identyfikacja systemu RMC w Twoim Audi jest prosta i zajmuje dosłownie minutę. Istnieją dwa sprawdzone sposoby weryfikacji.

Metoda 1: Sprawdzenie przez menu systemowe (najprostsza)
Jeśli Twoje urządzenie jeszcze działa:
- Wejdź w menu ustawień systemu
- Wybierz opcję „Informacje o systemie”
- Odczytaj wersję oprogramowania
Jeżeli nazwa wersji zaczyna się od „RMC_” – masz pewność, że to właśnie Audi RMC jest zainstalowane w Twoim samochodzie.
Metoda 2: Weryfikacja przez numer katalogowy
Jeśli system jest uszkodzony i nie masz dostępu do menu, pozostaje fizyczne sprawdzenie numeru części. Wymaga to demontażu jednostki:
- Wysuń urządzenie z konsoli środkowej (użyj kluczyków do demontażu radia)
- Sprawdź górną część obudowy – znajdziesz tam naklejkę znamionową
- Odczytaj numer katalogowy (part number) – jest wydrukowany większą czcionką
Poniżej znajdziesz kompletną listę numerów katalogowych dla poszczególnych modeli Audi.
Numery katalogowe RMC – modele dla Audi A6 C7
4G0035180G, 4G0035180H, 4G0035180P, 4G0035180Q, 4G0035180R
4G0035182L, 4G0035182M, 4G0035182P, 4G0035182Q, 4G0035182R
4G0035187, 4G0035187F, 4G0035187P, 4G0035187Q, 4G0035187R
4G0035188F, 4G0035188G, 4G0035188P, 4G0035188Q, 4G0035188R
4G0035190A, 4G0035190D, 4G0035190P, 4G0035190Q, 4G0035190R
4G0035192H, 4G0035192J, 4G0035192P, 4G0035192Q, 4G0035192R
4G0035193F, 4G0035193G, 4G0035193P, 4G0035193Q, 4G0035193R
4G1035180B, 4G1035180F, 4G1035182B, 4G1035182F, 4G1035187B
4G1035187F, 4G1035188B, 4G1035188F, 4G1035190B, 4G1035190F
4G1035192B, 4G1035192F, 4G1035193B, 4G1035193F
Numery części dla Audi Q3
8U0035180, 8U0035180D, 8U0035180P, 8U0035180Q, 8U0035180R
8U0035182, 8U0035182A, 8U0035182B, 8U0035182C, 8U0035182G
8U0035182P, 8U0035182Q, 8U0035182R, 8U0035183C, 8U0035183P
8U0035183Q, 8U0035183R, 8U0035185C, 8U0035185P, 8U0035185Q
8U0035185R, 8U0035187P, 8U0035187Q, 8U0035187R, 8U0035188C
8U0035188P, 8U0035188Q, 8U0035188R, 8U0035190P, 8U0035190Q
8U0035190R, 8U0035192, 8U0035192A, 8U0035192E, 8U0035192P
8U0035192Q, 8U0035192R, 8U0035193C, 8U0035193P, 8U0035193Q
8U0035193R, 8U1035180B, 8U1035180D, 8U1035182B, 8U1035182D
8U1035183B, 8U1035183D, 8U1035185B, 8U1035185D, 8U1035187B
8U1035187D, 8U1035188B, 8U1035188D, 8U1035190B, 8U1035190D
8U1035192B, 8U1035192D, 8U1035193B, 8U1035193D, 8U2035182B
8U2035182D, 8UD035182, 8UD035182B, 8UD035182P, 8UD035182Q
8UD035182R
Wersje RMC montowane w Audi A1
8X0035180G, 8X0035180H, 8X0035180P, 8X0035180Q, 8X0035180R
8X0035182K, 8X0035182L, 8X0035182P, 8X0035182Q, 8X0035182R
8X0035183F, 8X0035183G, 8X0035183P, 8X0035183Q, 8X0035183R
8X0035185F, 8X0035185G, 8X0035185P, 8X0035185Q, 8X0035185R
8X0035188F, 8X0035188G, 8X0035188P, 8X0035188Q, 8X0035188R
8X0035192H, 8X0035192J, 8X0035192P, 8X0035192Q, 8X0035192R
8X0035193F, 8X0035193G, 8X0035193P, 8X0035193Q, 8X0035193R
8X1035182B, 8X1035182P, 8X1035182Q, 8X1035182R, 8XA035180B
8XA035180F, 8XA035182B, 8XA035182F, 8XA035183B, 8XA035183F
8XA035185B, 8XA035185F, 8XA035188B, 8XA035188F, 8XA035192B
8XA035192F, 8XA035193B, 8XA035193F, 8XB035182B, 8XB035182D
8XD035182
3 najczęstsze usterki Audi RMC – przyczyny i objawy
Regularna naprawa jednostek centralnych Audi RMC pozwala nam precyzyjnie wytypować problemy, które powtarzają się najczęściej. Dzięki odpowiednio skonstruowanej wiązce diagnostycznej, możemy nie tylko zweryfikować usterkę na stole serwisowym, ale także dokładnie przetestować wszystkie podzespoły oraz przeprowadzić pełną diagnostykę RMC już po naprawie.
W każdym przypadku nasza metodologia naprawy jest identyczna – zaczynamy od weryfikacji problemu w kontrolowanych warunkach warsztatowych, co gwarantuje skuteczność i trwałość regeneracji.

1. Nawigacja Audi RMC nie włącza się w ogóle
Objawy usterki:
- Brak reakcji na przycisk włącznika (ani manualny, ani po przekręceniu zapłonu)
- Całkowity brak podświetlenia ekranu i przycisków
- Cisza w głośnikach – system audio nie działa
- Brak jakichkolwiek oznak życia urządzenia
Najczęstsze przyczyny:
Problem ten może mieć dwojakie źródło – programowe lub sprzętowe. Niestety, nie ma tutaj jednej uniwersalnej reguły, co sprawia, że diagnostyka wymaga profesjonalnego sprzętu.
Przyczyna programowa: Uszkodzenie pamięci flash przechowującej oprogramowanie systemowe. W takim przypadku procesor nie może uruchomić systemu operacyjnego, przez co RMC pozostaje „martwe”.
Przyczyna sprzętowa: Zwarcia i przepięcia w układach elektronicznych, najczęściej spowodowane niewłaściwym odpalaniem pojazdu z boostera akumulatora. Skoki napięcia mogą trwale uszkodzić wrażliwe komponenty elektroniczne nawigacji.
Dlaczego booster jest niebezpieczny dla RMC? Urządzenia elektroniczne w Audi są zaprojektowane do pracy przy stabilnym napięciu 12V. Boostery mogą generować chwilowe skoki napięcia, co prowadzi do przepalenia elementów elektronicznych w jednostce RMC.

2. Radio nawigacja zawiesza się na logo startowym Audi
Objawy usterki:
- Po przekręceniu zapłonu lub wciśnięciu przycisku power pojawia się logo Audi
- System zatrzymuje się na ekranie powitalnym i dalej nie reaguje
- Żadne kombinacje przycisków (próby resetu, reset fabryczny) nie pomagają
- Nawet odłączenie zasilania i ponowne podłączenie akumulatora nie rozwiązuje problemu
- Menu systemowe nigdy się nie pojawia
Najczęstsza przyczyna:
W zdecydowanej większości przypadków winowajcą jest wada sprzętowa pamięci przechowującej program (zazwyczaj pamięć NAND Flash). Uszkodzona pamięć powoduje, że system operacyjny nie może się w pełni załadować.
Proces powstawania usterki: Podczas startu systemu procesor próbuje odczytać dane z pamięci flash. Jeśli określone sektory pamięci są uszkodzone, program nie może być poprawnie wykonany i system zawiesza się w połowie procedury rozruchowej – stąd zatrzymanie na logo.
Co się faktycznie dzieje w środku? Wyobraź sobie, że system próbuje przeczytać instrukcję „jak się uruchomić”, ale strony w księdze instrukcji są podarte lub nieczytelne. System zaczyna czytać, dochodzi do uszkodzonego fragmentu i… zatrzymuje się, nie wiedząc co dalej robić.
3. System Audi RMC resetuje się w kółko (bootloop)
Objawy usterki:
- Jednostka RMC włącza się i pokazuje logo Audi
- Po kilku lub kilkudziesięciu sekundach ekran gaśnie
- System automatycznie restartuje się i cykl się powtarza
- Brak możliwości dotarcia do menu lub jakichkolwiek funkcji
- Problem występuje w pętli (tzw. bootloop) – system nie może przejść dalej
Najczęstsze przyczyny:
Ten typ usterki zazwyczaj wskazuje na konflikt sprzętowo-programowy. Może to być:
- Częściowo uszkodzona pamięć systemowa (system ładuje się, ale wykrywa błąd i restartuje)
- Przepięcia w układzie zasilania procesora
- Uszkodzony kondensator w sekcji power management (stabilizacja napięcia dla procesora)
- Skorodowane złącza lub problemy z lutowaniami BGA na płytce głównej
Dlaczego system się resetuje? Nowoczesne systemy elektroniczne mają wbudowane mechanizmy watchdog – jeśli procesor wykryje, że coś jest nie tak (np. nie może odczytać krytycznych danych), automatycznie wymusza restart w nadziei, że kolejna próba się powiedzie. Niestety, jeśli problem jest sprzętowy, pętla restartów trwa w nieskończoność.
Jakie wersje RMC produkuje Delphi? Radio czy nawigacja?
To pytanie często zaskakuje właścicieli Audi, ale jest kluczowe przy diagnozowaniu i naprawie. Audi RMC produkowane przez Delphi występują w dwóch wariantach funkcjonalnych, mimo identycznego wyglądu panelu przedniego.
Dwie wersje funkcjonalne RMC:
Wersja 1: Radio RMC (bez nawigacji)
- Funkcja odtwarzacza audio (radio FM/AM, CD, Bluetooth)
- BRAK modułu GPS i funkcji nawigacji
- Niższa cena przy zakupie nowego/używanego
- Brak możliwości programowej aktywacji nawigacji
Wersja 2: Radio nawigacja RMC (pełna funkcjonalność)
- Wszystkie funkcje wersji podstawowej
- Wbudowany moduł GPS i oprogramowanie nawigacyjne
- Możliwość obsługi Map SD (w zależności od wersji software)
- Wyższy koszt zakupu
Jak sprawdzić, którą wersję posiadam?
Istnieje prosty sposób weryfikacji – sprawdź, czy Twoje RMC posiada gniazdo anteny GPS.
Lokalizacja gniazda GPS:
- Po wysunięciu jednostki z kokpitu sprawdź tył obudowy
- Gniazdo GPS to mały, okrągły złącze typu Fakra (zwykle kolor niebieski lub czarny)
- Jest umieszczone obok innych złączy audio i zasilania
Jeśli gniazdo GPS jest obecne – masz wersję z nawigacją (nawet jeśli funkcja nie działa lub jest programowo wyłączona).
Jeśli gniazda GPS brak – posiadasz wersję tylko z radiem, która nigdy nie będzie mogła pełnić funkcji nawigacyjnej.

Uwaga! Nawigacja może być wyłączona programowo
Zdarza się, że moduł GPS jest fizycznie zamontowany, ale funkcja nawigacji jest programowo zablokowana. Dzieje się tak w przypadku:
- Aut z rynku, gdzie nawigacja była opcją płatną (nie wybrana przez pierwszego właściciela)
- Jednostek wymienianych w ramach naprawy gwarancyjnej (ASO wgrywało oprogramowanie bez nawigacji)
- Samochodów importowanych z krajów, gdzie inna była konfiguracja wyposażenia
W takich przypadkach aktywacja nawigacji może wymagać aktualizacji oprogramowania i odpowiedniego kodowania jednostki.
Dlaczego warto naprawić, a nie wymieniać Audi RMC?
Wielu właścicieli Audi zastanawia się, czy warto regenerować uszkodzoną jednostkę RMC, czy może lepiej kupić używaną i ją zakodować. Oto kluczowe argumenty przemawiające za profesjonalną naprawą:
Oszczędność finansowa
- Koszt naprawy to zazwyczaj 40-60% ceny używanego RMC
- Brak dodatkowych kosztów kodowania (nasze naprawy nie wymagają adaptacji)
- Unikasz ryzyka kupna kolejnej wadliwej jednostki z rynku wtórnego
Pewność jakości
- Regeneracja w specjalistycznym serwisie = pełna diagnostyka wszystkich podzespołów
- Wymiana wszystkich uszkodzonych komponentów na nowe
- Testy funkcjonalne w warunkach zbliżonych do tych w samochodzie
- Gwarancja na wykonaną usługę
Zachowanie oryginalności
- Pozostajesz z oryginalną jednostką dopasowaną do Twojego VIN
- Brak ryzyka problemów z kodowaniem i kompatybilnością
- Zachowanie oryginalnych ustawień i konfiguracji pojazdu
Chcesz zobaczyć jak wygląda nasza procedura naprawy wysyłkowej?
FAQ – najczęściej zadawane pytania o usterki Audi RMC
Podsumowanie – Audi RMC można skutecznie naprawić
Usterki systemu Audi RMC dotyczą wielu właścicieli modeli A1, Q3 i A6 C7. Trzy najczęstsze problemy – brak włączania się, zawieszanie na logo oraz ciągłe resetowanie – mają zazwyczaj źródło w uszkodzonych komponentach elektronicznych, głównie pamięci flash lub układach zasilania.
Kluczowe informacje do zapamiętania:
- Większość usterek RMC ma charakter sprzętowy i wymaga profesjonalnej regeneracji
- Wymiana na używaną jednostkę ostateczność, ryzyko i często wyższe koszty (urządzenie + kodowanie)
- Specjalistyczna naprawa to trwałe rozwiązanie z gwarancją i bez potrzeby kodowania
- Unikaj używania boosterów – to główna przyczyna przepięć uszkadzających elektronikę
W OEMatic dysponujemy specjalistycznym sprzętem diagnostycznym i wieloletnim doświadczeniem w naprawie systemów Audi RMC. Każda jednostka jest testowana na dedykowanym stanowisku warsztatowym, co gwarantuje pełną funkcjonalność po naprawie. Skontaktuj się z nami, jeśli Twoje RMC wymaga profesjonalnej regeneracji.
Przydatne artykuły o naprawie elektroniki Audi:
Specjalizujemy się w regeneracji systemów audio i nawigacji z Audi. Przeczytaj również:
- Nie działa wzmacniacz Bose w Audi TT – poznaj 4 przyczyny usterki
- Wzmacniacz Lear Bang & Olufsen w Audi A4 – typowe usterki
- Zalany wzmacniacz Bose w A6/Q7 – już po dwóch dniach może być sprawny
Źródła techniczne i dokumentacja:
Szczegółowe informacje na temat wyprowadzeń, pinów i złączy systemów RMC znajdziesz w dokumentacji serwisowej Audi.